Címkék

"garbage in garbage out" (1) 10 millió koldus országa (1) 23 millió román (1) 85 000 forintos alapilletmény (1) Acemoglu (2) adócsökkentés (4) afrikai migráció (1) alapkamat (1) államadósság (5) állami vagyonkataszter (1) állami vagyonmérleg (1) állami vagyonnyilvántartás (1) Állítsuk meg Brüsszelt (1) anticiklus gazdaságpolitika (1) ATV (1) bajnai (2) Bajnai (4) Bajnai Gordon (1) Bajnai megváltó (1) Bajnai Mesterházy paktum (1) Bajnai technokrata (2) baloldali populizmus (1) bankkartell (1) bankok profitja (1) bankrendszer ROE (1) bankszövetség (1) belső finanszírozás (2) beruházások (1) Beruházások (1) Besencei teniszpálya (1) bevándorlás (1) Bevándorláspolitika EU (1) Bodrogkeresztúr kilátó (1) Bokros Lajos (1) börtönkísérlet (1) demagóg (1) devizahitelezés (1) diákhitel (1) Diákhitel 2 (1) Diákhitel Központ Zrt. (1) diákhitel törlesztése (1) divide et imperia (1) Dublin III. (1) egyéni vállalkozók adóterheinek csökkentése (1) Együtt 2014 (2) együtt 2014 (1) Együtt 2014 program (1) egy főre jutó GDP (1) eladósodás (1) ellátórendszerek reformja (4) Ellenségkép (1) ellenzéki bloggerek (1) ellenzéki együttműködés (1) Erdős Virág (1) Erste (1) EU támogatások (1) EU támogatások mérlege (1) Export (1) Exportáló vállalatok beruházásai (1) Felcsúti stadion (1) Felcsút Fc (1) felsőoktatás (2) Fidesz (1) fiskális szigor (1) fizetős egészségügy (1) fizetős felsőoktatás (3) Földtörvény (1) függetlenség (1) gazdasági ciklusok (1) GDP / Fő (1) gdp arányos államadósság (1) GDP növekedés (1) GDP összetevői (1) George Carlin (1) Gyurcsány (1) Gyurgyák János (1) HAHA (1) hallgatói hálózat (1) hazautalások külföldről (1) Hegymenet 2017 (1) Hegymenet Osiris (1) hiánycél (1) historikus államkötvényhozam (1) hitel (1) hitelpiac (1) Hoffmann Rózsa (2) HÖK (1) HÖOK (1) HVG (1) illiberális demokrácia (1) imf hitel (1) index.hu (3) Index.hu (5) járai (1) javaslatnélküliség (1) jegybank (1) jólétszivattyú (1) JozanParaszt (1) Józan Paraszt (1) kamatszint (1) kamatszivattyú (1) kamatteher (1) kampánygépezet (2) Kanadai kormány plakátjai (1) Kanadai romák (1) Kiszivárogtatott MSZP stratégia (2) kiszorítási hatás (1) kis állam (5) kivándorlás (1) kivonulás (1) kockázati tőke (1) költségvetés (1) konteó (1) Kormányzati beruházások (1) kötvényhozam (1) Kriza Ákos (1) külföldiek kezében lévő államadósság (1) Lakossági beruházások (1) Lakossági fogyasztás (1) lakossági hitelállomány (1) Lázár János (1) lejáratás (1) LMP (2) LMP kommunista (1) Maersk árbevétel (1) Magyarország 15 év múlva (1) magyar államkötvény hozam (1) magyar állampapír hozam (1) Magyar bérek versenyképessége (1) Magyar Hírlap (1) Magyar Nemzet Online (1) matolcsy (1) Matolcsyzmus (1) matolcsyzmus (1) Matolcsy fő bűne (1) Medgyessy (1) média tematizálás (1) Megújult MSZP (1) menekültügy (1) Miért buknak el a nemzetek? (1) migráció (1) migráció közel-kelet (1) MNB (1) MNB államkötvény (1) MNV Zrt. (1) MSZP és Bajnai (2) Na most akkor... (1) negatív kampány (1) negatív vitakultúra (1) nemzetközi hitel (1) nettó hiteltörlesztés (1) ne kiálts farkast (1) NGM (1) NOL (1) Nyitott társadalom (1) oktatási reform (2) Orbán (1) Orbán Felcsút (1) Orbán rezsim (1) örök ellenzékiség (1) összeesküvés (1) oszkó (1) pénzügyi jogok biztosa (1) plakátkampány Miskolcon (1) politikai szócsövek (1) Populizmus (1) portfolio.hu (3) portfolioblog (1) portfolioblogger (38) posztmodern (1) posztmodern filozófia (1) Prezi (1) prociklikus gazdaságpolitika (1) Puskás Akadémia (1) rasszizmus (1) reál GDP (1) reformer (1) régiós GDP (1) Richard Roderick (1) Robinson (1) roe (1) röghöz kötés (1) romák integrációja (1) roma stratégia (1) Róna Péter lemondólevele (1) Ron Werber (1) Schengen menekültek (1) Schiffer (1) social impact bond (1) Soros György (1) svájci offshore (1) szalámitaktika (1) szélsőbaloldal (1) szélsőjobboldal (1) személyi garanciák (1) szociális kötvény (1) tandíj (1) Tandíj (2) tandíjhitel (1) társadalmi felelősségvállalás (1) társadalmi kötvény (1) társadalmi probléma megoldásának finanszírozása (1) tisztakezű politikus (1) tömegképzés (2) Top 10 bank (1) tranzakciós adó (1) tranzakciós illeték (1) trükköző bankok (1) Túlzottdeficit eljárás (1) tusványos (1) újkommunisták (1) unortodox (1) Ustream (1) választási program nélkül (1) Vállalati beruházásoka (1) vállalati hitelezés (1) vállalati hitelezés regionális (1) vállalkozás (1) válságkormány (1) Várgesztes rönkök (1) vers (1) versenyképesség (1) veszteséges bankszektor (1) Why Nations Fail (2) Zimbardo (1)

Ha tetszett, lájkold!

Mottó

"A nemzet közös emlék a múltból, közös terv a jövőre" Ernest Renan

Írj nekünk e-mailt!

A kommentelési lehetőség mellett bátran írj nekünk e-mailt, ha bármilyen észrevételed, javaslatod van a blogunkkal kapcsolatban.

Ahová írhatsz: jozanparasztok@gmail.com

Köszönjük!

2013.08.18. 11:54 Szerző: Józsi bá'

Címkék: portfolioblogger kis állam MSZP és Bajnai Bajnai technokrata Bajnai Mesterházy paktum baloldali populizmus 85 000 forintos alapilletmény újkommunisták LMP kommunista

Szárszó, Tusványos, Göd: szélsőbalos fészkek


Elegem van belőle, hogy nincs az országban egy nyomorult formáció, ami némi marketingtudással megalapozva össze tudna gründolni egy normális, klasszikus értelemben vett jobboldali programot, ami a kis államról szól, teljesítményközpontú, és mentes a túlburjánzó balos populizmustól. Értem én, hogy az igények szabják a palettát, és jelenleg a magyar nép nagy részének atyáskodó kommunistákra van szüksége, nem pedig kisebb államra, kevesebb adóra, vagy több teljesítmény-orientációra.

De egyrészt a multiktól tudjuk, hogy azok a nyomorult igények igenis formálhatóak, másrészt már most megvan egy 1-2 milliósra tehető kiábrándult tömeg, aminek legalább egy része - mondjuk harmada - nyitott lenne egy jobbos formációra. Erre mi történik?

Megjön Szanyi Tibor, és bedobja a populista-licit közepibe a 85 000 forintos "ingyen pénzt", ami alapilletményként mindenkit megilletne az országban, függetlenül attól, hogy dolgozik-e, vagy sem.

Szanyi szerint például egy havi 85 ezer forint körüli összeg lenne elképzelhető. Ez viszont évente nagyjából tízezer milliárd forintba kerülne, ami a tizenhatezer milliárdos költségvetéshez képest hatalmas összeg, a politikus hangsúlyozta, hogy ez persze együtt járna a költségvetés struktúrájának, a kiadások és a bevételek teljes átalakításával. (Index.hu)

Már Orbán Viktor akárhány pontja sem volt semmi Tusványoson, Szárszón is kitettek a fiúkák magukért, de azért Szanyi ezt magasan übereli. És mit tesz az LMP? Nyilván bólogat rá, hiszen a hozzájuk hasonló újkommunisták szerint nem baj, ha az így is foszladozó, teljesítményarányosan régiós szinten is óriásira dagadt költségvetést alapilletménnyel ingereljük.

Mégis miből, kollégák? Persze, tudom én, vissza kell venni a hajdan volt állami vagyont, és majd abból. Vagy a jelenleg is rekord-magas 49%-os adóéket 70%-ra kell emelni, hogy végképp ne legyen köze a jövedelemnek az emberi teljesítményhez.

Ebben nekem csak az a fájdalmas, hogy közben Bajnai és Mesterházy nem ám programszintű, vagy legalábbis ideológiai irányokat feszegető kérdésekről csatázik, hanem a helyeket osztja le, egyenlőre a félelem és kapzsiság miatt sikertelenül. Tehát nem az van, hogy Bajnai - múltjából és korábbi ideológiai álláspontjából fakadóan - ágál behajolni az újkommunista iránynak, hanem egyszerűen nem bírnak megegyezni a helyekről.

Bajnai rálépett az Orbáni útra, kár, hogy a politikai hullák közt kap majd helyet, mert jóval tehetségtelenebb, mint Viktor. Konkrétabban: ő is színváltós lett, bármikor képes feladni korábbi nézeteit, és egy pálfordulással neokonzervatívból kommunistává vedlik.

Vagy mégsem? Most még van ideje külön indulni, most még van ideje összeeszkábálni egy vállalható, hiánypótló jobboldali programot, most még van ideje kilépni.

Kiegészítésképp egy pár másodperces videó Gyurcsány Ferenc intelmeivel, illusztrálva a helyzet komolyságát:

 

83 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jozan-parasztok.blog.hu/api/trackback/id/tr105465646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.18. 19:13:43

Alapilletmény? Ez az új balos agymenés. Teljesen igazad van.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.08.18. 19:15:38

"ő is színváltós lett, bármikor képes feladni korábbi nézeteit, és egy pálfordulással neokonzervatívból kommunistává vedlik"

Borzasztó rossz hatást tett rá a környzete: félhülye drogos aktivisták és elvtelen LMP-szakadárok vették át szervezete irányítását.

♔batyu♔ 2013.08.18. 19:18:02

Az SZDSZ-es arcok az adófizetőkre hagyták a sarukat. Félmilliárd Ft.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2013.08.18. 19:21:06

Elnéztem Bajnait és a Szarházyt Szárszón.
az első egy neuraszténiás balek, a második egy minden hájjal megkent kis maffioso dumagép.

Nem fogadnék rájuk még 100 forintban sem!!!

Budai Andris · http://polgarda.blog.hu 2013.08.18. 19:24:03

Ennél elkeseredettebben hogy lehet kampányolni? Mégis van itt pénz? De jó!

Honnan? Hát majd megadóztatjuk a gazdagokat, akik 300 ezer bruttót keresnek valami multinál, az! :DDD

gxzozo 2013.08.18. 19:33:25

@Budai Andris: +1
Ez az egész vérciki, és ez tényleg megtörténik. Hihetetlen. Magyarország sosem lesz normális ország.

Booksi 2013.08.18. 19:39:05

Nos, igazából ezt lehetett sejteni előre, hogy akkor jön el az igazság pillanata, amikor szét kell osztani a szűkre szabott helyeket. A külvilág felé megy a nagy összeborulás, meg hogy egyeznek a programok, de ez mind mellébeszélés, a lényeg a zsíros helyek megszerzése. A háttérben most kezdődik az igazi marakodás.

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2013.08.18. 19:41:35

Onnan kell fedezni a költségvetési hiányt, hogy aki dolgozik, azt nem csak 100%-os adózásra tesszük, de még meg is büntetjük. A büntetésből simán ki lehet majd fizetni a havi, fejenkénti 85-öt.

De jó lesz, végre senkinek sem kell majd dolgoznia!

Rwindx 2013.08.18. 19:42:00

Ezen a 85ropi/hó ingyen pénzen hangosan felröhögtem mikor olvastam róla. Persze aki emlékszik még ingyen bkv horváth csaba mszp polgármesterjelöltre, nagyon nem lepődhetett meg ezen az újabb zseniális húzáson.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.08.18. 19:58:49

@Booksi:

Még visszaléphet Bajnai. A választást már úgysem nyerik meg, inkább induljon csatába olyan üzenetekkel, amit tényleg jónak gondol.

Az a baj, hogy gyenge. De a győzelem meg célok nélkül mit ér? Nem vagyok hajlandó elhinni, hogy Bajnainak hatalom, vagy pénz kell. Ez már megvan neki.

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.18. 20:08:07

Erről az alapilletményről a klasszikus jutott eszembe. :D

- This is madness!!!
- Madness? THIS! IS!! HUNGARYYY!!!

tobeor 2013.08.18. 20:08:45

Hát ez vicces, Szanyin annyira nem csodálkozom, de hogy Schiffer is beáll e mögé, az nagy meglepetés. Sok évnyi izzadtságos munkáját teszi ezzel tönkre most, hogy komolyan vehető politikusnak tűnjön, pedig már kezdtem előre sajnálni, hogy jövőre kiesik, de ezek után nem sajnálom.

Ez persze a rezsicsökkentéses demagógiára adott nagy szoci-lmp válasz, most jön Orbán, lehet az égig emelni a tétet, lássuk ki hazudik jobban a magyaroknak a realitásokról :)

zobod 2013.08.18. 20:26:47

@Józsi bá': Bajnai olyan benyomást tesz, mint aki csak sodródik, eléggé kiégettnek tűnik. Negyvenes évei elejére elért kb. mindent amit lehet, és most olyan benyomást tesz, mint aki már rég a háta mögött hagyta lélekben amit most csinálnia kell, és pozíciókon való marakodás helyett legszívesebben valahol egész máshol lenne és egészen mást csinálna. Szerintem olyan lesz ő is mint Németh Miklós, be-be dobják egy ideig a nevét, de el fog ő tűnni a politikai életből, és nagyon olyan benyomást tesz a kívülállóra, hogy nem is nagyon fogja ő ezt bánni.

cscsb 2013.08.18. 20:31:40

alapjovedelem.org/

Ez hajaz az eu feltétel nélküli alapjovedelemre......
Inflációt szerintem növelné, de el lehetne torolni a nyugdíjat, családi pótlékot stb.... Elég 1x ru lenne...... Nagy kerdes az, hogy ha elég a megélhetéshez, mi motiválja az embereket a munka irányába?.... Hacsak nem plusz anyagi javakat akarnak a megélhetését felül....
Nyugdíj 2800 milliárd, ég.bizt 1700 milliárd , szociális kiadások, közmunka stb..... Lehet 1xrubb az embereknek adni a pénzt, igy az állami,korrupció mersekelheto.....viszont ez fizetőssé tenne az egészségügyet esetleg, de ez az egyen nagyobb felelősség tudásával járna...

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.08.18. 20:39:00

@cscsb:

Azért ez még így sem 10 000 milliárd, amit összeszámoltál.

Plusz: ez egy "alapjövedelem" lenne, nyilván nem lehet minden nyugdíjasnak potom 85 kilóval kiszúrni a szemét. Na meg persze nem csak nyugdíjasok vannak ebben az országban, hanem rendőrség, államapparátus, honvédelem, oktatás, és ez sem két fillér.

Minimum olajnagyhatalomnak kellene lennünk, hogy ezt az egyébként nem túl magas, alanyi jogon "járó" alamizsnát kitermeljük.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.08.18. 20:41:06

@zobod:

Ja, egyetértek, nem neki való ez a játék, nem elég mocskos hozzá. Minden libázás ellenére.

Mondjuk én most komolyan azt hiszem, hogy legalább egy 5-800 000 szavazót el lehetne csípni egy "fájdalmas", pragmatikus, neokonzervatív programmal. Nem értem, mért nem vállalja be, mért adja fel azokat a gondolatokat, amiket korábban hirdetett.

cscsb 2013.08.18. 20:44:01

Tud valaki egy költségvetési táblázatot linkelni? Kerestem de nem találtam egyelőre......ott ki lehetne számolni, hogy megvalósítható e...

lavór 2013.08.18. 21:20:16

Reménytelen ezekkel a politikusokkal bármit is elképzelni. Kár is rájuk 1 percet vesztegetni.

Kis ember 2013.08.18. 21:24:10

@cscsb:
"Nagy kerdes az, hogy ha elég a megélhetéshez, mi motiválja az embereket a munka irányába?"
Na ezért a kérdésért az ötvenes években elvittek volna. Hisz nem tanultad meg a marxizmus-leninizmus szemináriumon, hogy "a munka emberi létszükséglet". :)

burakefendi 2013.08.18. 21:27:10

az biztos, hogy nem a munka felé tereli az embereket. kétségeim vannak, hogy enélkül az ilyen rendszer hosszútávon fenntartható volna

index.hu/kulfold/2012/04/29/nem_birjak_az_esot_a_brit_allaskeresok/

zobod 2013.08.18. 21:38:50

@Józsi bá': Ha önállóan be akarnak jutni a Parlamentbe, akkor egy 4-500e szavazót meg is kell mozgassanak. Hogy miért ilyen félszívvel csinálja, az meg szerintem annyi, hogy nem akart ő már politizálni aktívan, mondta is ezt még Miniszterelnöksége idején, hogy 2010 után kilép az aktuálpolitikából. ex-Miniszterelnöki véleményezési, értékelési kötelezettségét és a kormánya munkájának hagyatékát a haza és haladás viszi, és ennyi. Talán a visszatérésre rá tudták dumálni azzal, hogy lehet megint ő a Miniszterelnök győzelem esetén, de alighanem azt mostanra már ő is látja, hogy erre mennyi esély van.

Poroszkai Attila 2013.08.18. 21:41:27

Schiffer nagy csalódás az biztos.

miketbeszéltek 2013.08.18. 21:45:41

@zobod: Nem is csoda. Egy ilyen mocskos szitokhadjáratot, ami ellene folyik, nem sok ember viselne el, akiben még akad némi lélek. És az a szomorú, hogy hányinger helyett inkább boldogan cuppannak rá jelentős tömegek a felkínált mumusra/bűnbakra.
A szociális demagogiával szemben (amelynek úttörője emlékeim szerint régebben is a FIDESz volt) hogyan is lehetne racionális gazdaságpolitikával kampányolni? Amikor hazaárulóvá tettek mindenkit, aki ilyen elképzelésekkel mert előállni...Aztán meg lessük a szlovákok, lengyelek, és lassan már a románok elhúzását is. Amiért meg az ellenségeinket hibáztatjuk. ..Amit meg megint sokan örömmel bekajálnak..:-(

sterimar 2013.08.18. 21:46:30

"Ez viszont évente nagyjából tízezer milliárd forintba kerülne"

Ezt nem tudom, ki és hogyan számolta ki. Szorozzunk meg 10 milliót 85 ezerrel és kijön a 850 milliárdos szám. Egy nagyságrenddel kisebb összeg mint a 10 ezer milliárd. Tehát elvileg nem lenne megvalósíthatatlan az újraelosztás átstrukúrálásával és némi adóemeléssel, de Isten mentsen meg minket, hogy egy ilyen beteg baromságon bárki is komolyan elgondolkodjon.

Scagnetti 2013.08.18. 21:48:26

Ezek után a szocik már Orbánt sem basztathatják a 14. havi nyugdíj ígérete miatt, mert ez még azt is üti.
Nem kell ide fideszes kampány sem, ezek maguk bizonyítják, hogy tudnak még az orbáni rendszernél is rosszabbak lenni.

Schiffer is sikeresen lejáratta magát. Eleve azzal, hogy szóba állt ezzel a bandával már rengeteget ártott az elmúlt három évben felépített imidzsének. De hogy még egyet is értsen olyanokkal, mint Szanyi. Ráadásul egy ekkora baromságban. Ezt hogy a faszba gondoltad bogaram?

Bajnaival kapcsolatban meg ideje lenne észrevenni, hogy kissé túllihegték. Sosem lett volna eladható a szoclib táboron kívül, mert a szocik egykori miniszterelnökére nem fognak szavazni se jobbról, se középről. Úgy meg főleg nem, ha ő is lemegy kommunistába. Arra van már néhány párt a Parlamentben, minek egy újabb?

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.08.18. 21:49:27

@miketbeszéltek:

Attól még, hogy Móricka (Fidesz) rossz, még nem jogosít fel arra, hogy Pistike (ellenzék) is rossz legyen.

Vagy ha már ugyanolyan mocsok szocdemagógiákkal jönnek az ellenzékiek is, akkor mért tartson mégis ki mellettük az ember?

Akkor mi különbözteti meg őket valójában a gonosz csúf Mórickától? Hogy ők titkon erkölcsösek, csak ennek a buta népnek buta ígéretek kellenek? Ennyi? A hit, hogy lelkük mélyén jót akarnak?

Ezzel az erővel tök mindegy, hogy Fidesz, vagy nem Fidesz.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.08.18. 21:50:47

@sterimar:

Ezt még szorozd meg 12-vel, mert ugye 12 hónap van, és úgy kijön az évi 10 000 milliárd sajnos.

Késő van már :)

miketbeszéltek 2013.08.18. 21:55:49

@Józsi bá': A szociális demagógával szemben o=nulla az esély választást nyerni, pláne, ha olyan dörzsölt az ellenfél, mint a FIDESz. De én nem Szanyi kapitány szösszenetére, hanem Bajnaira gondoltam. Sajnos, csak 1 hónap volt, amikor abban lehetett reménykedni, hogy az általa felvázolt kétpólusú mérsékelt centrum modellje működőképes lehet....

miketbeszéltek 2013.08.18. 21:58:33

@miketbeszéltek: Illetve csak akkor lehetett ezzel máshol választást nyerni, ha már nyilvánvalóan borult a gazdaság. De nálunk itt van még a Jobbik, a FIDESz manipulációja szinte csak arra hagyta nyitva az ajtót a kiábrándult ex-FIDESz-esek előtt...

Scagnetti 2013.08.18. 22:00:13

@miketbeszéltek: Szociális demagógiában az MSZP pont olyan erős, mint a Fidesz. Ebben az országban a rendszerváltás óta csak szociális demagógiával nyertek választást. Légy erős, az MSZP is. Rögtön '94-ben pl.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.08.18. 22:02:15

@miketbeszéltek:

Nem hiszem, hogy a demagóg hülyeségekre nincs épkézláb válasz.

Én az ellenzék valódi problémáját abban látom a szervezetlenség, és fókuszálatlan tengődés mellett, hogy a Fidesz rendre egy lépéssel előttük jár, és mire Szanyi főnemes kiáll a pódiumra, Gabi kisasszony már hatszor lealázta.

Na meg a másik az, hogy a "jobban teljesítünk" dumát annyira nem is nehéz eladni egy ilyen alulmúlhatatlanul szar 8 éves szoclib kormányzás után.

zobod 2013.08.18. 22:07:35

@miketbeszéltek: azért azt manapság nehéz megmondani, mi a racionális (eredményes) és mi nem. A német választások előtti időszak attól tartok nem olyan, hogy ki lenne bontva az igazság minden részlete az europeriféria válságával kapcsolatban. Így aztán szerte Európában nagyon optimista forgatókönyvek mennek. Viszont, ha az ősszel a fed qe lassításával párhuzamosan egy sokkoló szituáció körvonalazódik az euroövezet perifériáján, akkor abból lehet olyan vihar hogy még a csehek is belerogynak, nem hogy mi.

Ami a közéleti stílust illeti, a kölcsönös, kétoldali karaktergyilkolás már régi eszköz, ezen nem lehet megsértődni. Megy az szekértáboron belül is. Szerintem inkább arról lehet szó, hogy Bajnai már visszavonult, az ex-Miniszterelnöki közéleti tevékenységnek a haza és haladás is elegendő kereteket adott. Aztán rádumálhatták a visszatérésre, alighanem azt belengetve hogy ő lesz a M.E., de azt bizonyára látja ő is, hogy sem győzelemre, sem Miniszterelnöki posztra nincsen érdemben esély. Az meg, hogy ismét bent lehet a Parlamentben, nem úgy tűnik a megnyilvánulásaiból, hogy nagyon motiválná.

Scagnetti 2013.08.18. 22:32:19

@Józsi bá': "és mire Szanyi főnemes kiáll a pódiumra..."

A legnagyobb bajuk pont az, hogy Szanyi kiáll a porondra. És a hozzá hasonlók. A legnagyobb bajuk az, hogy az állítólagos megújulást (amely tényleg nem történt meg) csak azok hiszik el nekik, akik eddig is minden szavukat elhitték. És ezek momentán kevesebben vannak, mint azok, akik a Fidesznek hisznek el mindent, ezért van szopóágon az MSZP.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.08.18. 22:56:12

hol lehet ilyen józan paraszt kitűzőt szerezni?

dagiiron 2013.08.18. 23:26:03

Nem értem mit vársz a Bajnaitól, mikor az Együtt szociális programjában is szerepel hasonló ötlet, nem véletlen, hogy lényegében kussolnak a tényleges SZJA kulcsokról... Fog még Bajnai 400.000 bruttó felett 40%-os SZJa, s minden kedvezmény megvonás mellett kampányolni, a közteherviselés jegyében..

J.László 2013.08.19. 00:17:36

Bajnai testbeszéde és fizimiskája azt szokta sugallni a politikai fellépésein, hogy legszívesebben hazamenne. Nem értem, miért csinálja ezt az egészet. Mesterházy pedig egy vasbolti eladó. Ez az ellenzék akkorát fog égni jövőre, mint a Reichstag.

paraszthajszal 2013.08.19. 03:03:58

Gyerekek ez egy korszakalkotó ötlet, ez a Szanyi Tibi igazán tehetséges gyerek, be kéne ajánlani a Kétfarkú Kutyapártba, az ötlet is jól mutatna a választási programjukban, közvetlenül az "örökélet, ingyen sör" mellett.

MacPhisto 2013.08.19. 03:29:06

Fel bírjátok fogni, hogy amiről beszélnek, az egy európai projekt? egy gondolatkísérlet? a jóléti állam utópiája? Nyomjátok a this is Hungaryt, seggfejek!

emin-eu.net/what-is-emin/

paraszthajszal 2013.08.19. 04:23:43

@MacPhisto: nézd, ha nagyon durva akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy ez az egész valójában arról szól, hogy a fejlett nyugati államok unják a feléjük áradó nincstelen, iskolázatlan, reményvesztett kelet-európaiak áradatát (a statisztikák szerint csak Spanyolországban ès Olaszországban durván 1,8 millió román állampolgár van, miközben Romániában összesen 20 milliónyian laknak), keresnének valami emberbarát megoldást arra, hogy ezt a beáramlást megállítsák, de a személyek szabad mozgása, mint alapérték, mozdíthatatlan.

Persze evidens az ötlet, hogy ezek az emberek jórészt a bõkezû szociális háló megfejése végett utaznak ki oda, akkor talán ezen keresztül kezelhetõ a dolog. Egyfelõl korlátozhatják a friss bevándorlók hozzáférését a jóléti rendszerekhez, mint a britek tették a közelmúltban. Másfelõl megpróbálják rávenni a k-európai államokat, hogy ugyan adjatok már egy kicsit több segélykét, mer inklúzió, Európa 2020 indikátorok, meg számoljuk fel a szegénységet.

A motiváció az õ részükrõl érthetõ, a fontos kérdés viszont az, hogy ki fizeti a cehhet? Ha netán az EU fizeti, akkor ezzel a vidék- és vállalkozásfejlesztésre (stb.) szánt kereteket rövidítik meg? Ha a tagállamok fizetik (megosztva vagy egészben), akkor honnan lesz erre pénz, német adószintek kellenek Szlovákiában is? Akármelyik megoldásról is van szó, a tèny az, hogy ezzel a felzárkózó, nem jóléti piacgazdasági modellt használó országok versenyképessége romlani fog.

Egy további probléma a munkaerõpiacon léphet fel, Magyarországon eddig is siralmasan alacsony volt a foglalkoztatottság, rossz az eltartottak/eltartók aránya. Ha a minimálbért közelítõ segélyt fizetnek alanyi jogon, mi motiválja majd a képzetlenek közül a lustábbakat, hogy megerõltessék magukat a munkakereséssel? A szomszéd városba már nem ingáznak majd, mert az utazás költsége kioltja a segély és a bér közti különbséget? Összességében egy ilyen modell mondjuk Katarban nyerõ lehet, mert alacsony az államadósság és dõlnek az olajbevételek, de mi egyszerûen nem engedhetjük ezt meg magunknak.

(Kivéve, ha jön a jóságos jótündér vagy Merkel asszony és mindezt önként, "saját zsebbõl" kifizeti, akkor én is benne vagyok.)

nu pagagyí 2013.08.19. 07:24:26

Szanyi gondolom arról beszélt, hogy a létminimum mindenkinek jár. Alternetíva: éhenpusztul, vagy lopni megy. Szanyi miondanivalója kritikája lehet mondjuk a közmunka busás ellenértékének, amely még verejték ellenében is éhhalálra predesztinálja a delikvenst. Egy baloldalitól talán nem kéne furcsállni, hogy nem szeretne létminimum alatt tengődőket látni, de azt hiszem társadalmi felelősséget érző jobboldali sem gondolkodik másként.

Egyébként jelenleg 28 ezer körül van az alanyi jogú segély, amihez egy csomó címen a szegénységhez kapcsolódó egyéb juttatás társul (közgyógyellátás, szociális bérlakás például). A büszke középosztály valószínűleg nem fogja igénybe venni, nekik kamatmentes hitelek, ingyen trafikok és egyéb közvagyon-közpénz kombó jár.

A 10 ezer milliárdot úgy számolta ki a posztíró, hogy 10 milliót felszorozta 12*85 ezerrel. Ezek szerint, úgy gondolja, hogy ebben az országban senki nem dolgozik és nem is akar. A poszt komolysága ki is derül ebből az ostoba megközelítésből.

2013.08.19. 07:25:31

Az alapilletményt és a cigányok segélyét fizessék a libás és szarházy kommunista szavazói. De csak ők.

2013.08.19. 07:37:41

@nu pagagyí:

Elmebeteg elvtársaid szerint az alapilletmény mindenkinek járna ("csecsemőtől az aggastyánig"), nem csak a munkanélkülieknek. Igyál egy kávét kommer, korán van még szerecsenmosdatáshoz.

nu pagagyí 2013.08.19. 07:41:50

@Józsi bá': Az ellenzék sokszínű, csakis az ostoba Fidesz-alkotmány és a sunyi választási törvény kényszeríti egy karámba őket, ami az egész országnak rossz. Pont annyira rossz, mint az elveit feladó, cinikus jobboldali tömörülés, amelyben például konzervatív jobboldaliak asszisztálnak egy feudális rezsimhez, teljesítményükre büszke emberek mindenféle sógor-koma mutyihoz.

A Fidesz három év alatt totálisan tönkretette az országot, de a legnagyobb kár nem is a jelen reménytelensége, hanem az a jövő, amit tevékenysége okozni fog: az értelmiség elpusztítása, államfüggő alattvalókká züllesztése, a teljesítmény-elv amortizálása, a legjobbak külföldre űzése.

telkoe 2013.08.19. 07:42:40

@imperial: jah, pont most akartam irni. Valami alapfoku olvasasi - szovegertesi tanfolyamot tarthatnanak az elvtarsak a kommer posztoloknak.

ggaborx 2013.08.19. 07:47:54

Az a legnagyobb baj, hogy már megint azt nézitek ki mondta és ez alapján minősítitek magát az ötletet is. Lehet, hogy az alapjövedelem kivitelezhetetlen, de ennek eldöntéséhez mélyebb vizsgálat kellene. Annyi nem elég, hogy felszoroztok 3 számot és összevetitek egy negyedikkel.

Egyszerűen arról van szó, hogy a rátok kényszerített gazdasági rendszer határain túl képtelenek vagytok gondolkodni. Ez színtiszta szűklátókörűség, semmi más.

Ha van egy alanyi jogon járó alapjövedelem, az oly mértékben változtatja meg a gazdaságot, hogy több ezer oldal is kevés lenne a teljes elemzéshez. Ti meg itt nagyokosan elintézitek 2 mondatban és megmondjátok a tutit.

Miért vagytok képtelenek valódi gondolkodásra?
Csak a párthűség és a személyi kultusz, ugye?

nu pagagyí 2013.08.19. 07:55:47

@imperial: Feltételezem, csak azoknak, akiknek nincs ennyije, ha családodban kevesebb az egy főre eső jövedelem 85 ezernél, akkor kiegészítik. Szerintem így gondolhatta Szanyi. A példa Ausztria lehet. Ha jól tudom, ott 1000 euró a létminimum, ha valaki kevesebből él kérvényezheti, hogy kiegészítsék.
Ez azt jelenti, hogy jár, de csak a különbözet. Nálunk kevesebb is elég.

Azért érdekelne, hogy mi lenne az alternatívád? Aluljárókban, híd alatt alvók tömege, rablóhordák? Legjobb lenne persze, ha mindenki dolgozna és a munkáért tisztességes bért kapna. Éppen ezért, a kormánynak elsősorban a gazdaságot kellene fellendítenie és akkor segélyként kevesebbet kell kifizetni. Sajnos nem ez utóbbval foglalkozik, hanem gyűlöletet szít áldozatai ellen, jobb esetben megalázó rabszolgamunkával használja ki őket.

sterimar 2013.08.19. 08:16:58

@Józsi bá': Jogos.
Na innnentől kezdve, nincs is miről beszélni. A teljes újraelosztás így 65% lenne, úgy, hogy még egy fillért sem költöttünk egészségügyre, közbiztonságra, oktatásra, honvédelemre stb.

Nem sok esze van annak eki ezt kitalálta.

nu pagagyí 2013.08.19. 08:19:31

@imperial: Szerintem vitaalapnak jó, amit Szanyi mond, bár az eredeti mondanivalót nem hallottam, de ilyen megoldás máshol is van.

Öregek: általában nyugdíjasok, az átlag nyugdíj körülbelül 85 ezer. Az átlagot és az a feletti nyugdíjat kapók nyilván nem kapnának semmilyen kiegészítést.

Gyerekek: őrült összegbe kerülnek most is a társadalomnak: adókedvezmény, családi kedvezmény, ingyenes utazás, iskola, GYES satöbbi. Szerintem lényegesen több 85 ezernél, amit egy gyerekre költünk viszont nagy része bújtatott támogatás, az a gyerek is kapja, akinek szülei havi egymillió felett keresnek. Olcsóbb lenne, ha csak az kapná, aki rászorul. Párhuzamosan meg lehetne szüntetni egy csomó, jelenleg alanyi jogon járó ellátást, helyette a polgárok öntevékenységét ösztönző piaci alapú szolgáltatások léphetnének. Lenne ugyanis fizetőképes kereslet.

Dolgozók és munkanélküliek: Induljunk ki abból, hogy senki nem akar nyomorogni. Ha van elég munkahely és a munkáért tisztességes bért adnak, akkor nem fog rászorulni a delikvens a segélyre. Az állam feladata, hogy élénkítse a piacot, a polgárok vállalkozási kedvét, nyomor és reménytelenség terjesztése helyett.

A megalázó közmunka, amely létminimum alatti jövedelmet biztosít, szintén sokba kerül. A dolgozó kap 60 ezret a semmi hasznot nem hajtó munkáért, az állam egyéb költsége: nyugdíjas rendőr munkafelügyelők bére, munkaeszközök biztosítása további improduktív kiadás. Ráadásul a közmunkában senyvesztett polgár még normális munkahelyet sem tud keresni, mert hulló faleveleket kell egész nap szedegetnie.

Conchobar 2013.08.19. 08:26:07

"Megjön Szanyi Tibor, és bedobja a populista-licit közepibe a 85 000 forintos 'ingyen pénzt', ami alapilletményként mindenkit megilletne az országban, függetlenül attól, hogy dolgozik-e, vagy sem" - Szanyi legfeljebb csak annyit tett hozzá a dologhoz, hogy megnevezte az összeget. Ugyanis ez a legújabb európai balos/liberális agymenés (az állampolgári jogon járó jövedelemről)

sivatagi n. 2013.08.19. 08:28:44

@sterimar:

Mivel az ötlet a brüsszeli cionista gazdiktól származik, a libbantak nagy egyetértésben bólogatnak rá. A célja valószínűleg az, hogy az ingyen pénzzel továbbra is itt tartsák a cigány hordát. Úgy látszik a segílyke már nem elég.

sterimar 2013.08.19. 08:30:08

@ggaborx: A baj ezzel az, hogy az újraelosztás szintje mindenképpen nőne, miközben a cél az lenne, hogy csökkenjen, mivel így is túl magas.

nick papagiorgo 2013.08.19. 08:41:15

1. aztán hol van itt kérem a szociális érzékenység? A milliomodékok ugyanúgy kapjanak pénzt, mint a szegények? Nem ezzel vádolta az MSZP pl. a Fideszt, hogy a rezsicsökkentés igazságtalan, mert mindenkinek egyformán jár? Ez most akkor nem ugyanaz?

2. a nagy baloldali gondolkodók (Szanyi, Schiffer és társaik) belegondolhatnának egyszer, hogy a szocializmus pont abba döglött bele, hogy mesterségesen megpróbálták fenntartani az életszínvonalat, akkor is, ha ez nem volt gazdaságilag reális, hiteleket vettek fel, amibe meg összeomlott a gazdaság. Ezt a szép politikát folytatta Medgyessy is, többek között ezért tartunk most itt. Biztos, hogy megint neki kell futni egy ilyen dolognak?

3. én ijedt kis mókusként vergődök a közgazdaságtan világában, de ha mindenkinek járnak kb. 80 ezer fejenként, akkor egy kétgyermekes család kapna 320 ezer forintot, alanyi jogon (nem is kell elmenni dolgzni, minek). Honnan a vén fenéből lesz ennyi pénz? Én cask sejtem, hogy úgy van, hogy az államháztartásnak van egy kiadási meg egy bevételi oldala, és ha a kiadásin található egy irdatlan nagy ballaszt, akkor azt valamivel a bevételin ellensúlyozni kell. Namost vagy hitelekkel, ugye (kösz), vagy kapsz 80-at alanyi jogon, amia megemelt adóknak köszönhetően kb egy kiló kenyér ára. Hát kösz.

nu pagagyí 2013.08.19. 08:44:09

@Józsi bá': Nem tudom kiszámoltad-e már mennyibe kerül az adófizetőknek Simicska Lajos? Amúgy szíved joga, hogy totálisan nem értesz ahhoz, amiről írsz. Szerintem, arról szól ez az alapjövedelem, hogy másképp képzelik el a a segélyezést. Csak annak jár, aki rászorul, annak is csak egy kiegészítés, ha a családban az egy főre eső jövedelem kisebb ennél az összegnél (nevezzük létminimumnak). Az egésznek úgy van értelme, ha onnantól nem lehet mindenféle egyéb címszóval fejni az államot. Csak ez az egy jogcím van, párhuzamosan megszüntethető a GYES, családi pótlék, családi kedvezmény, közgyógyellátás, ingyen utazás és még egy csomó minden. Aztán mindenki megveszi a piacon, ami kell neki.

Persze a gazdagok elesnek így egy rahedli ingyen pénztől, de ők egyrészt ki tudnak harcolni maguknak annyi jövedelmet, amennyi elég nekik, másrészt nem kell szégyellniük majd, hogy ők is az állam nyakán élősködnek.

ggaborx 2013.08.19. 08:44:28

@sterimar: Ebben igazad van, végre egy értelmes vélemény!

Viszont számos előnye is lenne a dolognak, amiről senki sem hajlandó még csak gondolkodni sem, pedig az ingyen van - csak nehéz :)

Például senki sem kerülne lehetetlen helyzetbe, ha elvesztené a munkahelyét és azonnal átalakulna a munkerőpiac is, a most lenézett munkák felértékelődnének, a láblógatást senki ezután sem fizetné meg. Helyére kerülne a szaktudás elismerése és egyre többen végeznének olyan munkát, amit szívesen csinálnak nap mint nap. Ez nagymértékben javítaná a hatékonyságot szinte minden területen.

Az alapjövedelem kritikusainak fő ellenérve, hogy senki sem dolgozna. Ezzel kapcsolatban nem szabad elfelejteni, hogy ebből az összegből senki sem tud házat, autót, egyebet venni, így a döntő többség továbbra is dolgozna, de például egy diplomás mérnök nem menne el polcot pakolni a hiperbe.

A fentieken túl egyszerű logikai elemzéssel mint korábban említettem több ezer oldalt lehetne teleírni. A végén lehet, hogy az jönne ki, hogy nem működne, de az is lehet, hogy igen.

És akkor még a finanszírozás kérdéséről nem is írtam semmit.

Ezért haragszom azokra, akik bele sem akarnak gondolni, de megmondják a tutit 2 másodperc alatt, hogy baromság az egész. Előbb ész érvek mentén be kellene bizonyítani, alá kéne támasztani - addig csak agyatlan fröcsögés, alaptalan vélemény, semmi más.

nu pagagyí 2013.08.19. 08:46:21

@nick papagiorgo: Félre magyarázzák, nyilván szándékosan. Akinek van elég jövedelme, az nem kap egy vasat sem.

♔batyu♔ 2013.08.19. 08:48:31

Szélsőballiberális idol. Az Index vezércikkben köszönti a pedofil erőszaktevő Polanskit.

Az egyik legfontosabb mondat, "Szüleit nácik ölték meg", ez ugyanolyan kódszó mint a "fiatal".

Az emberek tudják, hogy létezik szélsőbal, szélsőséges liberális meg lehet nézni, hogyan szavaznak, de jó lenne ezt tudomásul venni a médiának is.

nick papagiorgo 2013.08.19. 09:00:18

@nu pagagyí:

itt a cikk:
index.hu/belfold/2013/08/17/ingyen_adna_penzt_az_lmp_es_az_mszp/

feltétel nélküli alapjövedelemről van szó, idézem: " Ez az az elmélet, ami szerint mindenkinek a csecsemőtől az aggastyánig, tekintet nélkül arra, hogy dolgozik-e az ember, járna egy havi fix összeg. Az elmélet hívői szerint a garantált alapjövedelem az emberi méltóság része, ez kell ahhoz, hogy mindenki emberhez méltó életet élhessen."

Tehát MINDENKI kap, jövedelmétől stb. függetlenül.

Még egy idézet: "Szanyi szerint például egy havi 85 ezer forint körüli összeg lenne elképzelhető. Ez viszont évente nagyjából tízezer milliárd forintba kerülne, ami a tizenhatezer milliárdos költségvetéshez képest hatalmas összeg, a politikus hangsúlyozta, hogy ez persze együtt járna a költségvetés struktúrájának, a kiadások és a bevételek teljes átalakításával"

Ez az, amire írtam, hogy ha jár az alapjövedelem, akkor olyan mértékben kellene átalakítani a költségvetést, hogy ennek az ellentételezése meglegyen (pl adókkal). Úgy meg semi értelme.

scsaba1 2013.08.19. 09:05:04

@paraszthajszal:

Nem Szanyi kapitánytól származott az ingyenes BKV ötlete is? Vagy valamelyik másik IQ-fighter szocitól?

nick papagiorgo 2013.08.19. 09:38:13

@scsaba1: a polgármesterjelöljüktől, Molnár Csaba, asszem.

Az a baj, hogy az MSZP leginkább csak az "ingyenes..." kezdetű dolgokkal tud operálni. Legyen ez meg az ingyen. Azt, hogy ez szociálisan abszolút nem érzékeny, ilyenkor elfelejtik, és csak akkor veszik elő, amikor pl. a rezsicsökkentésről van szó, azt is cask azért, mert nem ők találták ki.

Ja, meg az ingyenes dolgok kapcsán azt szokták elfelejteni, hogy miből szeretnék az ingyenes dolgokat finanszírozni.

miketbeszéltek 2013.08.19. 09:41:03

@Scagnetti: Nem kell erősnek lennem, nem vallásom nekem az MSZP, sem fogadott gyermekem:-) Emlékeim szerint (régen volt), alapszinten volt egy 3,60-as nosztalgia, amit az MSZP nem cáfolt, így duzzasztott. Viszont a Bokros csomagjánál inkább ellentétes hibát követett el, meg sem próbálta "becsomagolni", hanem szükségtelenül felvállalt sok konfrontációt. Utána meg általában a FIDESz volt a kezdeményező. ("Az MSZP gázáremelést akar"), illetve ők hozták be azt a közszférát megosztó bérfeszülséget a köztisztviselők kiemelésével, amire csak válasz volt Medgyessy. Szerintem egyértelműen a FIDESz felelőssége, hogy (persze az MSZP hibáit, a múltból adódó ziccert kihasználva) minden reformkísérletet hazaárulásként állítottak be, (szociális népszavazás).

miketbeszéltek 2013.08.19. 09:53:21

@miketbeszéltek: Különben is, nem attól baloldali egy baloldali párt, hogy van benne egy kis szociális érzékenység/demagógia?:-)
De egy jobboldalinak eladott párthoz ez hogy jön?

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.19. 10:23:14

@Józsi bá': Fájdaélom, de Bajnai nem olyan okádék darwinista szar, mint te vagy.

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.19. 10:27:47

"...nem pedig kisebb államra, kevesebb adóra, vagy több teljesítmény-orientációra."

Kevesebb adóbevétellel tönkremenne a költségvetés. Láthattuk az elmúlt években, hogy még az egykulcsos szja-t is kompenzálni voltak kénytelenek ezernyi más tétellel.

Sok a szegény, sok az állami kiadás, amíg ez van, adót is nem lehet csökkenteni.

Alfax 2013.08.19. 10:29:39

a feltétel nélküli alapjövedelem az a populista és nagyon népszerű legújabb elmélet, ami garantálja, hogy ükunokáink rabszolgák legyenek.

Adnak ingyenpénzt, ami elveszti az értékét, cserében felszámolják az összes szociális ellátórendszert. a vizet pedig élelmiszerként fogják árulni, miután privatizálták a vízkészleteket.

Rwindx 2013.08.19. 10:30:00

@nick papagiorgo: Hamarosan elkezdi ádázul védeni ezt az elképzelést is, nemcsak sajátját, hisz szanyi mondta.

@scsaba1: horváth csaba, fentebb írtam

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.08.19. 10:36:43

@ggaborx:

Gyerekek, ne legyetek már ilyen naivak!

Persze, hogy jó dolgog a 85 000 Ft-os alapilletmény, hiszen nőne a szociális biztonság, nem lennének éhezők, és a többi...

De még ha teszemazt ténylegesen csak az kapna, ahol a "családon belüli 1 főre jutó x összeg alatt van" - bár Szanyi nem erről beszélt - akkor egy átlag minimálbéres vállalkozó, aki nettó 63 000 Ft-ból tartja el a 2 gyerekes családját, rögtön jelentkezne a (4x85 000)-63 000 = 277 000 Ft/hó szociális illetményért.

Bazzeg, évek óta tönk szélén a költségvetés, folyamatosan toldozni-foldozni kell, és mindig lejjebb kell adni valamiből. Pont egy ilyen vitára van szükség?

Még ha olajnagyhatalom lennénk, talán...de így. Nem Szanyiért sír a szám, hanem Schifferért, vagy Bajnaiért.

nu pagagyí 2013.08.19. 10:37:08

@nick papagiorgo: Azt én sem támogatnám, hogy mindenki kapjon kp. X ezret (a gazdagok pláne ne), azt viszont igen, ha nincs egy szerény megélhetéshez elég jövedelme valakinek, akkor alanyi jogon egészítsék azt ki. Az emberi méltóság tisztelete megköveteli, hogy ne hagyjunk éhen dögleni senkit és az is belefér, hogy ne megalázó procedúrák után kapjon valami segély-félét.

Úgy látom ez egy európai kezdeményezés, kis keresgélés után ezt találtam erről:
alapjovedelem.hu/index.php/component/content/article/52

Vitára mindenképpen érdemes, de a teljes összeget havonta folyósítani nem biztos, hogy célravezető lenne. Szerintem nálunk rászorultság alapon célszerűbb lenne az alapjövedelem biztosítása, feltéve ha megszüntetnének egy csomó, más címszó alatt jelenleg is folyósított segélyféleséget. Söralátét lenne ez a szociális ellásban és segélyezésben.

Amúgy a tízezer milliárd rengetegnek hangzik, ha feltételezzük, hogy minden egyes állampolgár havi fixként kapná ezt az összeget - amelyet én nem támogatnék, mert aki elég gazdag, ne kapjon.

Az alapjövedelem kiváltaná ugyanis a teljes nyugdíj-rendszert, ami egymagában 3 ezer milliárd, kiálthatná a táppénzt és GYED-et (600 milliárd), a GYES-t és a családi pótlékot (500 milliárd), a családi kedvezményt (500 milliárd), a jelenleg 28500 forintnyi kvázi alanyi jogon járó szociális segélyt (?), az álláskeresési járadékot és segélyt (?), a közmunka kiadásait (170 milliárd), a szegénységből fakadó bűnözés miatt felduzzasztott rendőrségi állomány költségét (?), egy rakás improduktív adminisztratív dolgozó bérét akik jelenleg a társadalombiztosítás kebelében szarakodnak (?). Valószínűleg kijönne.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.08.19. 10:43:30

@republikánus:

Nem.

Egy állam döntése, hogy milyen szinten tartja a redisztribúciót (=állami újraelosztás). Nálunk 50% feletti, Szlovákiában 40% alatti. És ez meglátszik a versenyképességünkön is, mert lassan az ő harminc akárhány %-os redisztribúciós rátával működő államuk magasabb szociális biztonságot tud kínálni, mint a mi marhanagy államunk, egyszerűen azért, mert nagyobb a torta, amit el lehet osztani (GDP/fő). Legalábbis ez a tendencia.

Józsi bá' · http://jozan-parasztok.blog.hu/ 2013.08.19. 10:47:52

@nu pagagyí:

Nem váltaná ki a teljes nyugdíjrendszert, most mondtad, hogy kiegészítés-jellegűen adnád, akinek nem éri el a havi összeg a 85 k-t. Akkor váltaná ki, ha "flat rent"-et vezetnél be havi fix 85 000 Ft-os összeggel.

Nem ilyen egyszerű ez, plusz egy csomó meglévő privilégiumot meg kellene szüntetni, BKV-s és MÁV-os kedvezményektől az ingyenes EÜ-ig. Ezeket hogy vernéd keresztül a "nekem minden jár" gondolkodásmódú szavazókon?

nick papagiorgo 2013.08.19. 11:01:12

@nu pagagyí: két gondolat:
1. a szocializmus nálunk pontosan azért bukott meg, mert mindenki kapott mindenféle juttatást, támogatást, kompenzációt, satöbbi, amikor épp jól ment. Amikor meg rosszul ment, akkor ezeket nem merték visszavenni, mert féltek a társadalmi feszültségektől. Tegyük fel, egy kormány bevezetné a 85 ezret, és két év múlva kiderülne, hogy nem jut épp annyi, hanem cask 60, nem mernék visszavenni. Az állam meg csődbe jutna.

2. az index közölt erről cikket
index.hu/gazdasag/2013/05/31/alapjovedelem/
A lényege, hogy ha az ÖSSZES szociális juttatást (nyugdíj, gyes, TB, munkanélküli és egyéb segélyek stb) megszüntetnék, és a gyerekek nem kapnának alapjuttatást, akkor is cask 40-50 ezer jutna fejenként. Ahogy az index írja: "Ennyi pénz azoknak, akik rászorulnak, kevés, akik meg nem szorulnak rá, felesleges".

nick papagiorgo 2013.08.19. 11:07:32

@nu pagagyí: egyébként a "ha nincs egy szerény megélhetéshez elég jövedelme valakinek, akkor alanyi jogon egészítsék azt ki" ondolattal 2 probléma is van:

1. mivel a társadalom egy jelentős százaléka úgy él, hogy a jövedelmét szerényen eltitkolja, nem henceg vele stb, így rengeteg lenne a "szegény", akinek elvileg nincs jövedelme (van viszont BMW-je stb.)

2. abszolút nem ösztönöz munkára, vagy bármilyen pénzekeresetre,minek dolgozzam én - gondolja az egyszeri ember - ha úgyis kiegészítik mondjuk 85 ezerre. Akkor is ha nem dolgozok és 0 ft-ot keresek, meg akkor is, ha dolgozok és 80-at keresek, mindenféleképp 85-öt fogok kapni.

nu pagagyí 2013.08.19. 11:29:31

@Józsi bá': A nyugdíjrendszert kiválthatná, hiszen amúgy is alapvető problémákkal terhelt. A Fidesz megszüntette a cégek által fizetett nyugdíjrészt (bruttó jövedelem 24%-a), így semmi nem garantálja, hogy a levont 10%-ok ellenértékén felül nyugdíjakra költsön az állam. Utóbbiból viszont nemigen jön össze még az átlagbér 40%-a sem nyugdíjként (40 évi munka után 10 évnyi nyugdíj). Gyakorlatilag fix állami nyugdíj lenne, aki többet akar, az biztosítja magát önkéntes alapon.

nu pagagyí 2013.08.19. 11:40:09

@nick papagiorgo: Feltételezem, e miatt gondolnak alanyi jogon, faxni nélkül kifizetendő alapjárandóságra. Nem kellene csalni hozzá. Amúgy én sem támogatom ezt, legalább igényelni kelljen és aki csal az bűnhődjön. Büntetni persze csak akkor fogják, ha a közszellem is változik, nem dícséretre méltó az, aki mások rovására ügyeskedik.

Amúgy az állami kitartottak belterjes világában már megvalósult a garantált alapjövedelem, ami munka nélkül is jár: álszakértők, állami korrupciós lerakatok, felesleges engedélyeket ellenőrző hatóságok, bennfentes információkkal házalók, örök tendernyertesek, akik másokkal végeztetnek munkát, minden szír-szarba belekötő rendfenntartók.

nick papagiorgo 2013.08.19. 12:20:46

@nu pagagyí: nem teljesen szociális gondolat, hogy mindenki ugyanannyit kapjon, az is, aki 40 évet dolgozott, meg az is, aki kettőt se....

nick papagiorgo 2013.08.19. 12:23:34

@nu pagagyí: ez nem csak az állami szférában van így, a versenyszférában pl. a vállalati felügyelőbizottságok tagjai, különféle tanácsadók stb húznak magas fizetéseket gyakorlatilag minimális munkáért.
A különbség cssk az, hogy a versenyszférában a vállalat a saját pénzét költi.

telkoe 2013.08.19. 13:01:31

@nick papagiorgo: Az FB munkajat minimalisnak nevezni eros tulzas. Azokat az embereket meg erdemes megfizetni akik felugyeli a ceg vezeteset....

paraszthajszal 2013.08.19. 13:21:12

@republikánus: érdekes meglátás, hogy csak azért, mert valaki alacsonyabb redisztribúciós rátát, hatékonyabb államot és több öngondoskodást szeretne látni, már - idézem - "okádék darwinista szar" lesz.

Most őszintén, ha felnőtt, munkaképes egyénekről beszélünk, akkor miért olyan nagy elvárás velük szemben, hogy hétköznap reggelenként esetleg menjen el dolgozni vagy legalább munkát keresni, és ne azt várja, hogy a sült galamb a szájába repüljön?

Ez a 85 000 ft-os csodaötlet kb. a kiábrándult mlm-esek álma, akik azt várták, hogy elég ha csak pár hónapig próbálják az ismerőseikre tukmálni a gagyi testápolószereket, ha már beszerveztek pár balekot maguk alá, akkor elég lesz ha csak otthon ülnek és számolgatják a passzív jövedelemként befolyó százezreket. Hát nem, ülnek majd eleget otthon nyugdíjas korukban, addig viszont nem ártana, ha esetleg tennének is a közösbe, nem csak folyton kivenni akarnának.

nick papagiorgo 2013.08.19. 13:39:24

@telkoe: oké, én egy példát akartam hozni, hogy nem csak az államigazgatásban van nagy pénz relative kevés munkáért.

Scagnetti 2013.08.19. 14:54:56

@miketbeszéltek: "Emlékeim szerint (régen volt), alapszinten volt egy 3,60-as nosztalgia, amit az MSZP nem cáfolt, így duzzasztott. "

Hát ha az egyik oldallal szemben alapból elnézőbb vagy, akkor lehet így is mondani. Szerintem viszont a balosok által előadott szociális demagógia semmivel sem szebb, mint a jobbosoké.

"Viszont a Bokros csomagjánál inkább ellentétes hibát követett el, meg sem próbálta "becsomagolni", hanem szükségtelenül felvállalt sok konfrontációt. "

És?

"Utána meg általában a FIDESz volt a kezdeményező."

Ja, pl. a 19000 forintos néphülyítés is biztos az ő ötletük volt. Hopp, nekem valahogy a szocik ugrottak be róla. De hát az lehetetlen, ők nem élnek ilyesmivel.

"("Az MSZP gázáremelést akar"), illetve ők hozták be azt a közszférát megosztó bérfeszülséget a köztisztviselők kiemelésével, amire csak válasz volt Medgyessy."

Az a Medgyessy, aki szintén egy k. nagy osztogatással kampányolt. (Aztán sajnos meg is csinálta.) De persze ez sem szociális demagógia.

"Szerintem egyértelműen a FIDESz felelőssége, hogy (persze az MSZP hibáit, a múltból adódó ziccert kihasználva) minden reformkísérletet hazaárulásként állítottak be, (szociális népszavazás)."

Nem sok reformvágy szorult a szocikba. Az ezzel kísérletező Gyurcsányt meg saját maguk buktatták meg. De gondolom, ez is a Fidesz hibája. :)

panelburzsuj 2013.08.20. 00:11:00

@nick papagiorgo:

Magyar pártlogika:

"Legyen ez meg az ingyen." =/= "ne az emberekkel fizettessék meg"

panelburzsuj 2013.08.20. 00:32:55

hallgatoihalozat.blog.hu/2013/08/17/ellenvelemeny_a_penteki_tuntetesrol

"alanyi jogon járó ingyen pénzt mindenkinek" - kár, hogy a posztból nem derül, ez a HaHa vagy a Koppány követelése-e

De a segílyke-népfront valahogy így is szélesebbnek látszik lenni, mint a piacista élcsapat arcvonala...

nick papagiorgo 2013.08.20. 08:16:49

@panelburzsuj: pedig, ha belegondolsz, tulajdonképpen mindent az emberek fizetnek meg. Még a versenyszféra bevételei is abból származnak, hogy a végső fogyasztók (az emberek) fizetnek érte.

Nekem ezért büdösek az "ezmegaz ingyen lesz", meg a "csökkentjük az adókat stb." kijelentéseket, mert azt, hogy miből általában nem igyekeznek részletesen kifejteni.... max annyi van, hogy majd a gazdagok magasabb adójából, aztán meg szépen kiderül, hogy én is gazdag vagyok, és ilyenkor arra gondolok, hogy bár ne csináltak volna semmit.

panelburzsuj 2013.08.20. 09:04:59

@nick papagiorgo:

Éccaka megálmodtam: Magyarországon az nem kérdés, hogy kommunizmus legyen-e (naná!) - hanem hogy kiket zárjunk mégis ki belőle.

Önképápolási célzattal.
süti beállítások módosítása