Címkék

"garbage in garbage out" (1) 10 millió koldus országa (1) 23 millió román (1) 85 000 forintos alapilletmény (1) Acemoglu (2) adócsökkentés (4) afrikai migráció (1) alapkamat (1) államadósság (5) állami vagyonkataszter (1) állami vagyonmérleg (1) állami vagyonnyilvántartás (1) Állítsuk meg Brüsszelt (1) anticiklus gazdaságpolitika (1) ATV (1) Bajnai (4) bajnai (2) Bajnai Gordon (1) Bajnai megváltó (1) Bajnai Mesterházy paktum (1) Bajnai technokrata (2) baloldali populizmus (1) bankkartell (1) bankok profitja (1) bankrendszer ROE (1) bankszövetség (1) belső finanszírozás (2) beruházások (1) Beruházások (1) Besencei teniszpálya (1) bevándorlás (1) Bevándorláspolitika EU (1) Bodrogkeresztúr kilátó (1) Bokros Lajos (1) börtönkísérlet (1) demagóg (1) devizahitelezés (1) diákhitel (1) Diákhitel 2 (1) Diákhitel Központ Zrt. (1) diákhitel törlesztése (1) divide et imperia (1) Dublin III. (1) egyéni vállalkozók adóterheinek csökkentése (1) Együtt 2014 (2) együtt 2014 (1) Együtt 2014 program (1) egy főre jutó GDP (1) eladósodás (1) ellátórendszerek reformja (4) Ellenségkép (1) ellenzéki bloggerek (1) ellenzéki együttműködés (1) Erdős Virág (1) Erste (1) EU támogatások (1) EU támogatások mérlege (1) Export (1) Exportáló vállalatok beruházásai (1) Felcsúti stadion (1) Felcsút Fc (1) felsőoktatás (2) Fidesz (1) fiskális szigor (1) fizetős egészségügy (1) fizetős felsőoktatás (3) Földtörvény (1) függetlenség (1) gazdasági ciklusok (1) GDP / Fő (1) gdp arányos államadósság (1) GDP növekedés (1) GDP összetevői (1) George Carlin (1) Gyurcsány (1) Gyurgyák János (1) HAHA (1) hallgatói hálózat (1) hazautalások külföldről (1) Hegymenet 2017 (1) Hegymenet Osiris (1) hiánycél (1) historikus államkötvényhozam (1) hitel (1) hitelpiac (1) Hoffmann Rózsa (2) HÖK (1) HÖOK (1) HVG (1) illiberális demokrácia (1) imf hitel (1) index.hu (3) Index.hu (5) járai (1) javaslatnélküliség (1) jegybank (1) jólétszivattyú (1) JozanParaszt (1) Józan Paraszt (1) kamatszint (1) kamatszivattyú (1) kamatteher (1) kampánygépezet (2) Kanadai kormány plakátjai (1) Kanadai romák (1) Kiszivárogtatott MSZP stratégia (2) kiszorítási hatás (1) kis állam (5) kivándorlás (1) kivonulás (1) kockázati tőke (1) költségvetés (1) konteó (1) Kormányzati beruházások (1) kötvényhozam (1) Kriza Ákos (1) külföldiek kezében lévő államadósság (1) Lakossági beruházások (1) Lakossági fogyasztás (1) lakossági hitelállomány (1) Lázár János (1) lejáratás (1) LMP (2) LMP kommunista (1) Maersk árbevétel (1) Magyarország 15 év múlva (1) magyar államkötvény hozam (1) magyar állampapír hozam (1) Magyar bérek versenyképessége (1) Magyar Hírlap (1) Magyar Nemzet Online (1) matolcsy (1) Matolcsyzmus (1) matolcsyzmus (1) Matolcsy fő bűne (1) Medgyessy (1) média tematizálás (1) Megújult MSZP (1) menekültügy (1) Miért buknak el a nemzetek? (1) migráció (1) migráció közel-kelet (1) MNB (1) MNB államkötvény (1) MNV Zrt. (1) MSZP és Bajnai (2) Na most akkor... (1) negatív kampány (1) negatív vitakultúra (1) nemzetközi hitel (1) nettó hiteltörlesztés (1) ne kiálts farkast (1) NGM (1) NOL (1) Nyitott társadalom (1) oktatási reform (2) Orbán (1) Orbán Felcsút (1) Orbán rezsim (1) örök ellenzékiség (1) összeesküvés (1) oszkó (1) pénzügyi jogok biztosa (1) plakátkampány Miskolcon (1) politikai szócsövek (1) Populizmus (1) portfolio.hu (3) portfolioblog (1) portfolioblogger (38) posztmodern (1) posztmodern filozófia (1) Prezi (1) prociklikus gazdaságpolitika (1) Puskás Akadémia (1) rasszizmus (1) reál GDP (1) reformer (1) régiós GDP (1) Richard Roderick (1) Robinson (1) roe (1) röghöz kötés (1) romák integrációja (1) roma stratégia (1) Róna Péter lemondólevele (1) Ron Werber (1) Schengen menekültek (1) Schiffer (1) social impact bond (1) Soros György (1) svájci offshore (1) szalámitaktika (1) szélsőbaloldal (1) szélsőjobboldal (1) személyi garanciák (1) szociális kötvény (1) Tandíj (2) tandíj (1) tandíjhitel (1) társadalmi felelősségvállalás (1) társadalmi kötvény (1) társadalmi probléma megoldásának finanszírozása (1) tisztakezű politikus (1) tömegképzés (2) Top 10 bank (1) tranzakciós adó (1) tranzakciós illeték (1) trükköző bankok (1) Túlzottdeficit eljárás (1) tusványos (1) újkommunisták (1) unortodox (1) Ustream (1) választási program nélkül (1) Vállalati beruházásoka (1) vállalati hitelezés (1) vállalati hitelezés regionális (1) vállalkozás (1) válságkormány (1) Várgesztes rönkök (1) vers (1) versenyképesség (1) veszteséges bankszektor (1) Why Nations Fail (2) Zimbardo (1)

Ha tetszett, lájkold!

Mottó

"A nemzet közös emlék a múltból, közös terv a jövőre" Ernest Renan

Írj nekünk e-mailt!

A kommentelési lehetőség mellett bátran írj nekünk e-mailt, ha bármilyen észrevételed, javaslatod van a blogunkkal kapcsolatban.

Ahová írhatsz: jozanparasztok@gmail.com

Köszönjük!

2014.05.19. 01:14 Szerző: Józsi bá'

Címkék: szélsőjobboldal portfolioblogger szélsőbaloldal ne kiálts farkast Magyarország 15 év múlva Orbán rezsim

A történelem ismétli önmagát, de ne kiálts farkast - mert akkor csak vérszemet kapnak...

 

"Jóslat" Magyarország következő 15 évéről:

1. A következő 8 évet az Orbán rendszer konszolidációja jellemzi majd. A hatalmi gépezet egyre gördülékenyebben működik majd, a rendszer abszurd, sok szempontból igazságtalan konzerválódása jellemzi az ország kormányzását mind a jogrendszer, mind a gazdasági szféra irányítását illetően. 

2. Ez a stabilitás - ha jólétet nem is, de a lecsúszás megállását hozza magával tömegeknek - és felemelkedést keveseknek. A felemelkedő kevesek hűségét a folyamatos anyagi és hatalmi függés biztosítja a központi kormányzat néhány fős bizalmi körétől, a tömegek lojalitását pedig a média több mint 90%-ának tulajdonosi szintű kontrollja teszi lehetővé. A sikerpropagandának hála, a mérsékelt sikereket, vagy a további lecsúszás átmeneti megállítását a tömeg lojalitással hálálja meg.

3. Az Orbánt támogató elit helyzetbe hozása mellett, a magát demokratikusnak nevező ellenzéki erők anyagi ellehetetlenítése a színfalak mögött tovább zajlik, ami az ellenzéki médiumok finanszírozhatatlanságához, a pártszervezetek megrogyásához, további erodálódásához vezet. Az ellenzéki oldalon nincs erős, életképes alternatíva, ezért a vezető baloldali politikusok döntő hányada a szélsőséges baloldaliság irányában pozícionálja a párt üzeneteit.
Mivel azonban továbbra sem tűnnek fel hiteles politikusok a jelenlegi ellenzéki vezetők hatalomhoz való ragaszkodása miatt, a szélsőséges baloldaliság a következő években nem jelent majd elfogadható alternatívát a többségnek. Ebből következően a baloldali tömb szavazótábora tovább olvad majd.

4. Az etatista államfilozófia tarol: az MVM Csoport átalakításával állami energiaszolgáltató mamutvállalat jön létre, melybe néhány év elteltével a kommunális szolgáltatásokat is becsatornázzák. A konglomerátum a jövőben a szociális transzferek eszközévé válik, segély helyett az adófizetők pénzéből a rezsit csökkentik majd.

5. A közmunkaprogramok tovább folytatódnak, de a versenyszférában is nő a foglalkoztatottság. A reálbérek emelkednek az átmenetileg finanszírozható rezsicsökkentés-sorozat hatására. Látszólag stabilitás, lassú, de szemmel látható gyarapodás jellemzi az országot, amit a sikerpropaganda irreálissá nagyít fel.

6. A 2020-as évek elején az Európai Unió föderatív irányvonalát képviselő politikusai az EU átalakítását illetően végleg kudarcot vallanak, a tömegeket a bevándorlás és a jólét csökkenése sokkal jobban aggasztja, mint a jogegyenlőség érvényesülése, vagy a békét garantáló egység. A nyugat-európai közhangulat változásainak hullámain a politikusok többsége kelet-európában is egyértelmű szkepszissel tekint majd az EU-ra, néhány év alatt eretnekségből sztenderddé válik az EU bűnbakként emlegetése.

7. A 2020-as évek elején az európaiak a demokrácia intézményeire kiüresedett bábszínházként tekintenek majd, jogok helyett munkahelyet, megélhetést és jó közbiztonságot szeretnének majd. A technológiai fejlődés gyorsulásával az egyre hatékonyabb termelés jövedelme egyre kevesebb kézben összpontosul majd - az eurómilliárdok pedig - a pénzügyi rendszer liberalizáltságának hála, érinthetetlenek maradnak, a növekvő jólét csak a Kajmán-szigetekig szivárog le.

8.A drasztikusan növekvő munkanélküliség szunnyadó erőket szabadít fel a társadalmakból: haragjuk a bevándorlókra, a kisebbségekre, és a gazdagokra zúdul majd.

9. Magyarországon az Orbán által kiépített, látszólag sziklaszilárd rendszert az Európát egészében jellemző társadalmi változások söprik majd el. A rendszer elkényelmesedett, magukat örök-életűnek gondoló oszlopos tagjai a társadalmi erők láttán pillanatok alatt eliszkolnak, helyükbe anarchia lép, ami gazdasági összeomláshoz vezet.

10. Az anarchia táptalaján előbújnak rejtekhelyeikről régi ismerőseink: a rendpárti, a jövedelmek és vagyonok újraosztását megkezdő szélsőbaloldali és szélsőjobboldali erők, vagy azok kombinációi. A vagyon  újraelosztását követően a társadalom mindig rosszul jár, az anarchia szegénységet szül, amit sem a rend, sem a félelem nem szüntet meg. Még az agresszió sem - azonban ez ekkor már elkerülhetetlen lesz, a népek úthengerét nem lehet megállítani.

82 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jozan-parasztok.blog.hu/api/trackback/id/tr266179975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.19. 09:19:13

Európa fasizálódása elkerülhetetlen. A kérdés: Orbán országa ennek része lesz-e vagy ellenzéke.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.05.19. 09:44:03

"Látszólag stabilitás, lassú, de szemmel látható gyarapodás jellemzi az országot, amit a sikerpropaganda irreálissá nagyít fel."

ez a gyarapodás nagyon jó lenne!

ob.szerver 2014.05.19. 09:55:00

Sem a tömegek sem az ország lecsúszása nem fog megállni. Ha konjunktúra van Németországban és veszik a Mercedest és az Audit, akkor mi is nőhetünk 2%-ot, csak más érték jön ki 40e és más 15e dollár után.
A fideszmaffia étvágya azonban nagyobb a reménybeli 2%-os növekedés lefölözésénél, így továbbra is az fog folytatódni ami eddig: jövedelmek és piacok újraosztása, a maffia mesés gazdagodása és a tömegek elnyomorodása árán.

béla a görög (törölt) 2014.05.19. 10:03:33

Értem én, hogy ez lenne a cél, de ne számíts rá.
Magyarnak nem leszek csicskája egy tál rizsért! Csak a pénzből értek. Azt meg szobatiszta és értelmes emberek adják szerződés alapján munkáért cserébe. Na ezek meg nem olyanok.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2014.05.19. 10:13:48

Hát arra kíváncsi leszek, mi lesz az EU-val...

DFK 2014.05.19. 10:14:05

A 9. álom, a 10. egy rossz ízű fenyegetés.

Még 8 év Orbánra tessenek felkészülni, illetve belenyugodni.

bigmax 2014.05.19. 10:15:13

Ilyenről álmodik egy Orbán csicska?Szegénynek rossz lehetett felébredni reggel.Remélem térdre borulva imádkozott a vezére képe előtt ,hogy a kdnp-s isten még sokáig tartsa meg.Sajnos nem tudja ,még ő se.....a mosónők korán halnak,főleg a megátkozott fajta.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.19. 10:16:36

Ha jól látom, a jóslatból Orbán dilettáns, tehetségtelen ellenzéke teljes egészében hiányzik :)

gmihaly 2014.05.19. 10:22:42

Hacsak az ország nem termel ki egy újabb "haza bölcsé"-t, aki kicsit többet változtat jól, és ezt nála hosszabb ideig teszi szellemi és fizikai ereje teljében. Aki legalább olyan jól, segítőkészen, és flottul kommunikál Európával, mint egykoron Deák Ferenc Ferenc Jóskával. Egy ilyen politikus egy pillanat alatt képes lenne a lefelé szálló ún. trendet megfordítani. Nézzétek meg a "Viva la libertá" c. olasz filmvígjátékot. Már a forgatókönyvíró által megalkotott, őrült filozófus szájába adott politikai - és magas etikai színvonalú, mégis egyszerű - lózungok is mennyivel tartalmasabbak az itthoni politikusok fűrészpor állagú pampogásánál. Ez az a terep, ahol egy ilyen tehetséges politikus túl tudná szárnyalni Orbánt. De ha Európa kisöpri a szőnyeg alól mindazt, amit századok alatt oda besöpört, és belefog Délkelet-Európa újjáépítésébe (Nem kötelező, de erkölcsileg fontos lenne), hazánk is megkapná annak az "elégtételnek" egy elfogadható hányadát, amit Németország megkapott, az nemcsak Orbánéknak, de az országnak lenne jó. Ha Amerika nem támogatta volna az ő újjáépülésüket, nem tudom, most ők hol tartanának. Sztálin és Benes, a "rossz szellem" - főleg ez utóbbi -, hazánkat komoly büntibe akarta vágni, végül a lakosságcsere és a jóvátétel is abbamaradt. A 424-es gőzmozdonyokból és másból is sokat elrekviráltak, jóvátételre termeltek a gyárak, de az legalább az Amerika által meglehetősen olcsón eladott 411-es Truman-mozdonyokkal, dzsipekkel, furgonokkal ez részben pótolható volt egészen addig, míg Sztálin és Rákosi végleg rá nem tenyerelt az országra.

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.19. 10:58:40

Én abban bízom, hogy az a sok értelmes fiatal, aki kiment külországokba, majd előbb-utóbb haza is jön, és ők már nem akarják ezt a rendszert konszolidálni. Meg abban is, hogy azok az okos fiatalok, akik itthon vannak, maguk sem szeretik, mint ahogy az okos fiatalok a kádári konszolidációt sem szerették, köztük az országot vezető politiukusok egy része sem. Mondjuk más része meg őket tologatta maga előtt, hogy a hátuk mögött maradva lefölözhessék a tejet.

Brix 2014.05.19. 11:05:07

Amíg a szabad munkaerő-áramlás joga fennáll az EU-n belül, addig Orbánnak nincs mitől félnie, hiszen az le tudja vezetni a társadalmi feszültségeket és egyúttal kizárja ezeket az embereket abból, hogy szavazzanak és beleszóljanak az ország sorsába.
Az egyetlen megoldás az lenne , ha az EU nem fogadna több munkavállalót és azokat is hazaküldené akik már kint vannak. Az UK már nem áll messze ettől a megoldástól és évek múlva így lehet a többi tagállamban is, hiszen a radikális szélsőjobb mindenhol teret nyer.
A hazaáramló tömegek , elzavarnák Orbánt és lerombolnák ezt az egész kisember- ellenes , tolvaj, korrupt , feudális , úri rendszert ,amit Orbán épített az elmúlt 4 évben.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.05.19. 11:13:39

Az MSZP meg fog erősödni, mert felhagy a nagytőke érdekeinek a képviseletévek és megszabadul a liberálfasiszta véleményterroristáktól és valódi baloldali pártként simán megnyeri a 18-as választásokat.
Ekkor riadtan felébredek és megállapítom, hogy ez csak egy álom!
Ilyen a valóságban nem fordulhat elő!

Barbaarb 2014.05.19. 11:18:49

Az ország felemelkedéséhez komoly tőkésosztály kell. Ennek egy módja az, ahogy a kormány csinálja. Lehet, hogy lehetne jobban, de mégis hogyan?

DemoJoe 2014.05.19. 11:30:08

A tisztelt blogíró berugott és átmentjósba. Ráadásul azt a k...va meteoritot meg sem említi... milyen jóslat ez így...

Dolgozónép 2014.05.19. 11:46:23

A szerző a jelenlegi állapotot írta le. Ez a mai helyzet.

bigmax 2014.05.19. 11:47:04

@Barbaarb: mondjuk így lenne tisztességes és valóban hasznos: tehetséges emberek lehetőséget kapnának a hazájukban ,hogy megvalósítsák azt amitől mindenkinek jobb lenne.A kormányod tőkései viszont az adófizetők pénzéből ,nulla tehetség mellett rabolják össze a vagyonukat amit befektetni nem mernek hisz mindenhez hülyék, a lopást leszámítva.

Brix 2014.05.19. 11:55:06

@Barbaarb: "Az ország felemelkedéséhez komoly tőkésosztály kell. Ennek egy módja az, ahogy a kormány csinálja" Ja, úgy hogy elrabolják a takerékszövetkezeti tagok vagyonát, dohány és szerencsejáték koncessziókat osztogatnak a haveroknak, szétosztják az állami földeket maguk között és szinte minden pályázatot a Fidesz- közeli gazdasági klientúra nyer meg...Ebből nem felemelkedés lesz , hanem további legatyásodás!

igazi Ténytár 2014.05.19. 12:00:18

@maxval a gondolkodó birca: Na vajon melyik lenne a
-genetikázó (ezert pervesztes is), -életterező,
-A "nemöltekmegelégbaloszs..tOrgoványban" legjobb barátja
-Szálsival magunkat azonosító ("MI" mentettük ki a koronát)
- kitartással elköszönő ??

Poppadom 2014.05.19. 12:08:59

Innen Azsiabol kivanok a fiók-führernek kameruni cserediakot a hata moge buntinek.

Rob67 2014.05.19. 12:12:11

@Brix: Az UK soha nem kukld haza senkit, legfeljebb mar nem fogad ujabbakat. A mondat igy helyes.
Amit irtal az messzemenoen ellenkezik Nagy Britanni erkolcsi es emberi normaival.
Eleg regota itt elek, ugyhogy tudom.

Barbaarb 2014.05.19. 12:17:25

@bigmax:

Valami konkrétabb kellene. Amit leírsz az jó, de mégis hogyan valósítható meg. Hogyan szelektáljuk ki ezeket az embereket?
Nem tudom a kormány milyen tudású embereknek jutattja a lehetőségeket, de honnan tudjuk, hogy hülyék, nem értenek semmihez? Szerintem fontos az, hogy a gazdagodásuk az ország gazdagodásához legyen kötve.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.19. 12:19:31

@kovi1970:
Ha az MSZP a mostani helyzetéből balra indulna el, és meg is nyerné a választást, akkor az az ország vége lenne, mert két nagy szélsőbaloldali, populista (Fidesz, MSZP) párttal sosem mászunk ki a kádárizmusból.

Egyetlen reménye az országnak, ha létrejön egy valóban jobboldali párt, amelyik el tudja adni a lakosságnak, hogy igenis ne az államtól várja a sült galambot, és mindenki saját sorsának kovácsa. Ezzel szemben egy baloldali "fordulat" tovább mélyítené a problémáinkat.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.05.19. 12:21:33

@ténytár:

Nem hinném, hogy ez jelentene bármit is a kérdés szempontjából.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.19. 12:21:47

@Barbaarb:
Mutyin, közbeszerzésből meggazdagodott "tőkésekből" sosem lesz olyan tőkés, aki versenyezni tudna a világgal. A rendszerváltás után a magyar tőkések első generációját is ezen az elven engedték, hogy had lopják el az állami vagyont, és majd akkor lesz magyar tőke, az eredmény magáért beszél...

Narancskommunista (törölt) 2014.05.19. 12:23:59

@Barbaarb:
Egyébként akikből lehet valaki, azok az olyanok, mint pl. Bojár a Graphisoft élén, vagy a Prezi alapítói, mert ők azok nemzetközileg is megállják a helyüket. Aki mutyiból gazdagodott, mint Simicska, az sosem lesz képes tisztességes versenyben boldogulni.

Narancskommunista (törölt) 2014.05.19. 12:27:17

@Barbaarb:
"Hogyan szelektáljuk ki ezeket az embereket?"

Sehogy. Helyette adócsökkentés, a vállalkozásokhoz kötődő állami ellehetetlenítő bürokrácia mérséklése, és akkor az ország kitermeli azt a réteget, akik tehetségükkel és motiváltságukkal sikeres tőkéssé válhatnak. A mostani felállással viszont ezek az emberek vagy elhúznak innen, vagy ellehetetlenülnek.

Ad Dio 2014.05.19. 12:33:02

@Rob67:

Ez így csak majdnem pontos.

Ugyanis azokat hazaküldheti, akik megsértik a törvényeit. Pl. mert feketén dolgoznak :-o. Eddig nem vették ezt komolyan, ebben a kérdésben szerintem is küszöbön áll a változás.

Egyébként nem is kell hazaküldeni lassan senkit, a bérek folyamat lefelé gravitálnak (kereslet-kínálat elve alapján), így egyre kevésbé vonzó a dolog.

bigmax 2014.05.19. 12:34:18

@Barbaarb: nem én vagyok kormányon így a megoldást a kormányod "tehetségeitől " kérd .Én általánosságokban beszéltem ,mert elegendő a helyes út kiválasztásához ennyi is.Neked Orbántól elég volt ennyi :"folytatjuk".....tőlem már így is többet kaptál!

Narancskommunista (törölt) 2014.05.19. 12:38:50

@bigmax:
Mindenesetre vicces, mikor valaki azzal magyarázza a nyílt korrupciót, hogy azzal létrejön a tőkés réteg. Ez ugyanaz a típusú magyarázat, mint a megélhetési bűnözés, ne üldözzük, mert különben nem tud megélni szegény csóri bűnöző.

bigmax 2014.05.19. 12:41:53

@Narancskommunista: minden hozzászólásoddal egyetértek!

Ad Dio 2014.05.19. 12:54:11

@Narancskommunista:

Ez jól hangzik, de nem így van. Jól hangzik az, hogy a kapitalizmus a tehetségre és a képességre alapszik, de ez nem igaz. Ez a sikerhez maximum 10-15%-ot jellent. A többi a a TŐKÉRŐl szól. Alapszabály az, hogy ahol van, ott lesz még, ahol nincs, ott az is elmegy ami van.

Így néz ki a protektorátus nélküli kapitalizmus.

Ettől még nagyban egyetértek Veled a problémákat illetően, csak a "megoldásod" illúzió...

Barbaarb 2014.05.19. 13:11:12

@Narancskommunista:

Az elképzeléseidet én is támogatom, de kétlem, hogy ezen a területen ilyen eredményt hozna. Az ilyesmiből nem tud kimaradni a politika.

@bigmax:

Azzal szerintem ne foglalkozz, hogy kire szavaztam és miért. Amíg nincs alternatíva, addig nehéz követelni a változtatást.

bigmax 2014.05.19. 13:18:23

@Ad Dio: nem lenne illúzió ha a magyar tolvaj tőkés réteg úgy működne mint pl anno az amerikai tette: megvolt a dollár és megtámogatták a tehetségeket akiket a szakértőik (esetleg önállóan) javasoltak.Itt mi van?A pénz össze van lopva de inkább öli a milliárdos villákba és pihentei a vagyonát lenyomozhatatlan bankokban mint ,hogy pénzből pénzt csinálna.Nekik a pénz cél és nem eszköz mint az igazi tőkéseknél.

bigmax 2014.05.19. 13:29:06

@Barbaarb: te nem követeltél változást hanem beletörődtél ,hogy most ők az ügyeletes dilettánsok és valahol jónak is látod amit csinálnak és ahogy csinálják.Senki se állítja ,hogy jobb volt amíg 8 évig a baloldal hülyéi garázdálkodtak.25 év alatt remélem már neked is világos ,hogy itt nincsenek oldalak.

Barbaarb 2014.05.19. 13:40:52

@bigmax: A tőkésosztály kialakításának célját látom helyesnek. A módra pedig vártam ötletet, de nem jött.

ingyenebed 2014.05.19. 13:45:08

@maxval a gondolkodó birca:

jézus úristen!

hol élsz te ember?

orbán a fasizálódás egyik vezetője.

Kerti Öröm 2014.05.19. 13:48:36

A posztban szereplőnél sokkal profibb a Nyirkai jóslat:

www.lelekmod.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=86&Itemid=80

Ebből mindenki elolvashatja Kiskanász (Viktor), Paprikajancsi (Feri) és a "betűvetésben gyarló főember" (Schnitt Pali) eddigi és további kalandjait :)

bigmax 2014.05.19. 13:51:46

@Barbaarb: oké igazad van az igényre .Na de itt nem tehetség alapján termelődött ki a tőkés hanem haveri és elvtársi alapon és itt meg is áll a fejlődés a pénz lenyúlásával !
Szerintem minden normális magyar ember büszke lenne azokra a magyarokra akik a tehetségükből jutottak el a vagyonos emberek szintjére.(Már volt itt néhány példa erre is lásd Narancsoskommunista hozzászólásait.)
Amúgy neked miért kell a neten összeszedni az ötletet?Mit akarsz kezdeni az ötlettel?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.19. 14:01:43

@Barbaarb:

"Az ország felemelkedéséhez komoly tőkésosztály kell."

Úgy érted, rakjuk össze nekik a milliárdjaikat, mi, a szorgos és megvetett kicsi hangyák, hogy azután dolgozhassunk egy marék rizsért náluk?

Mi a faxért nem külföldön rakják ösze a milliárdjaikat, egy jó ötletből, szponzori támogatásokból, vagy szimplán mosogatásból?

Barbaarb 2014.05.19. 14:10:00

@bigmax:

Tisztában vagyok azzal, hogy milyen alapon kerültek a vagyonok oda, ahová, ezt le is írtam, de jó lenne ismerni egy jobbat.

"Amúgy neked miért kell a neten összeszedni az ötletet?Mit akarsz kezdeni az ötlettel?"

Viktor bátyám kérte tőlem, legjobb haverjától. Hogy miért jó ez neki, azt nem tudom, de ígért érte 500 hektár földet, meg 6 trafikot. :)

@polyvinyl: Nem. Hogyan sikerült ilyesmit kiolvasnod?

Ad Dio 2014.05.19. 14:10:04

@bigmax:

Amerikában a kapitalizmus hajnalán nem volt külső vetélytárs. Egész másképp nézett volna ki a dolog, ha pl. Kanada vagy Mexikó tőkeerősebb lett volna mint a frissen egybesült államok. Egészen más pályát fut be akkor a dolog.

A kapitalizmusban nagyon igaz, hogy az erősebb kutya nemzi az utódot :-). Tőke nélkül szép lehetsz, de okos nem.

Ettől még teljesen egyetértek a felvetett problémákkal, de sajnos ha nincs protektorátus, akkor komoly magyar tőkés réteg sosem lesz. Más kérdés, hogy ez a jelenlegi kontraszelektált feltőkésített banda mennyire lesz képes újgazdagból TŐKÉSSÉ válni... sajna a baloldali "tőkések" már egyszer bizonyították hogy ez az út nehezen járható, a privatizáció újgazdagjai közül alig páran lettek tőkéssé.

bigmax 2014.05.19. 14:10:53

@polyvinyl: igen,pont ezt csinálja most a magyar ember többsége : szó nélkül ,sőt éljenezve adja nekik!

látjátok feleim szümtükkel 2014.05.19. 14:17:52

@Ad Dio:

Igaz, de ez az "alig páran" nagyon fontos polcon ül.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.19. 14:18:57

@Brix: reszben igazad van, addig, hogy Orban, Gyurcsany es a tobbi, akik meg kesobb kerulnek majd hatalomra, csak annak koszonhetik azt, hogy a nep nem rugja szet a segguket, hogy van EU, szabad munkaero aramlas, az elegedetlenek lelephetnek, le is lepnek
Ha a sok londoni mosogato meg be lenne zarva a nyomorgo Magyarorszagra, akkor abbol robbanas lenne
De nem lesz, a britek senkit nem kuldenek haza, legfeljebb nem fogadnak tobb kelet-europait (latino neger, paki, nigeriai az persze nem lesz megallitva, csak a koszos roman, lengyel, magyar)

Az EU-s penzek meg biztositanak valami minimalis fejlodest is, minden kozbeszerzes, epitkezes, infrastruktura fejlesztes csak EU-s penzek miatt lehetseges

A posztolo elvesztette a jozan eszet a 8. pont kornyeken.
Nem fog senki se gazdagokat felrugni, ugyanis Europaban nincsenek es nem is lesznek szupergazdagok. Az europai vagyonok, reszvenyek, token elolvadnak, az azsiai vagyonok meg felduzzadnak. Nem lesz kit felrugni, lehet majd pitizni a kinai cegeknek.
A feher europai nem fog fellazadni, mert birka es kioltek belole az onvedelem reflexet. Lesz par fasiszta, de a multikulti elsopri oket.
Elobb lesz Anglianak paki miniszterelnoke, mit igazi fasiszta.
A bevandorlok fognak balhezni. Ez mar folyamatban is van: Franciaorszag, UK.
Nem az europaiak fordulnak a kisebbsegek ellen, hanem a bevandorlok fogjak szetcsapni az europaiakat.

Ez is hulyeseg: " technológiai fejlődés gyorsulásával az egyre hatékonyabb termelés jövedelme egyre kevesebb kézben összpontosul majd - az eurómilliárdok pedig - a pénzügyi rendszer liberalizáltságának hála, érinthetetlenek maradnak, a növekvő jólét csak a Kajmán-szigetekig szivárog le."
Eleve EU-ban nem lesz mar sok termeles, nem lesz toke. Kina, India, Azsia lekoroz mindenkit. Az europai kenytelen versenyezni a harmadik vilaggal es alulmarad. A nagy cegek nem nemetek, franciak, britek, hanem kinaiak lesznek.

" A rendszer elkényelmesedett, magukat örök-életűnek gondoló oszlopos tagjai a társadalmi erők láttán pillanatok alatt eliszkolnak" - ez is ostobasag, senki nem iszkol sehova, egyszeruen a regi rendszer vezetoi atnyergelnek az uj rendszerre
Kezukben a titkosszolgalatok, fegyveres erok.
Ahogy a maoista Demszkybol es a maoista Barrosobol lett liberalis meg szoci, ugy lesz a mai libsikbol jogkorlatozo autoriter vezeto is
Nehogy mar azt hidd, hogy a fellazadt nep majd uj elitet emel fel maga file, sajat magabol
At lesz mentve a hatalom.

A posztolo egy csomo dologgal nem szamol. Bevandorlokra tamado europaiakat vizional, kozben pont forditva lesz, a bevandorlok lesznek az erjedes es a robbanas katalizatorai es nem szelsobalos, szelsojobbos erok kerulnek hatalomra, hanem muszlim szelsosegesek.
Az a baj, hogy a tavoli jovoben is olyan politikai oldalakat vizional a posztolo, amik most is vannak. Ez gyerekes dolog.

bigmax 2014.05.19. 14:20:03

@Ad Dio:azt írtam :" pénzzel lehet pénzt csinálni...."
Van egy másik közhely is: kockázat nélkül nincs üzlet.

Ad Dio 2014.05.19. 14:26:09

@bigmax:

És ez mind igaz is. Meg szerintem Te is érted amit én mondok.

"Megoldásom" nincs.

bigmax 2014.05.19. 14:31:18

@Ad Dio: persze ,hogy igazad van.Van megoldás , de erre már csak egy van: a Nagy Sándor-féle kreatív megoldás.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.05.19. 14:36:27

"a vezető baloldali politikusok döntő hányada a szélsőséges baloldaliság irányában pozícionálja a párt üzeneteit."

Miért tenné, amikor amikor a FIDESZ (nemzetieskedő szósszal leöntve ugyan, de) pont, hogy überbalos demagógiával tarol?

J.László 2014.05.19. 14:58:17

Európát csak kemény diktatúrák menthetik meg a liberális-kommunista-zsidrák káosztól, amibe 1914 óta taszítják. Orbán kormányát a puhánysága fogja végül megbuktatni.

J.László 2014.05.19. 15:00:03

Ebben a blogban nem lehet leírni a zsével kezdődő és idóval végződő szót, mert kimoderál a rendszer. Beszarok bazdmeg.

Tyreo 2014.05.19. 15:26:15

@látjátok feleim szümtükkel: Miért jönnének haza? Hogy megvívják helyettünk azokat a harcokat amiket nekünk kellene? Ennyire senki sem önmaga ellensége.

high up! 2014.05.19. 15:27:02

@J.László:

Köszönjük Átlaghülyemagyar birkaságodnak a véleményét. Nagyon sok új ismeret van benne, még a modern tudomány számára is. Főleg az emberi agy totális leépülését vizsgáló tudomány számára.

FOLYTASSUK!

high up! 2014.05.19. 15:31:29

@látjátok feleim szümtükkel:

Amint a 600 ezer magyar visszajön Gulyásországba, 2 perc alatt már intergrálódik is a rendszerbe és másnap már van 600 ezer új Átlaghülyemagyarod.

A magyarok csak külföldön tudják elérni az emberi szellemi fejlődés normális színvonalát (kivétel: Bulgária). Gulyásországban nem tudnak kinőni a lumpen, suttyó-panelproli színvonalból. Ezt 1100 év tanúsítja.

bigmax 2014.05.19. 15:35:17

@high up!: tévedésben vagy!Ez itt már nem Gulyásország.Ez már itt Romania (nem tévesztendő össze Romániával! )

turista a saját országában 2014.05.19. 15:41:57

@Barbaarb: "Az ország felemelkedéséhez komoly tőkésosztály kell. Ennek egy módja az, ahogy a kormány csinálja."

A gazdaság minden területén ez van: a fidesz-közeli slepp helyzetbe hozása. Vállaltan, szemérmetlenül. Azzal az indokkal, hogy úgymond a magyar vállalkozókat helyzetbe kell hozni. Ezzel még önmagában - a versenygazdaság alapvető szempontjait figyelembe véve - nem is lenne baj, de eme cél, indok mögé rejtve a valóságban a csókosok előtti dózerolós területtisztítás folyik, bárkin átgázolva, aki útban van.

A fideszes csókosok és a hazai tőkésosztály közé meg hadd ne rakjunk már egyenlőségjelet. Ami van, az korrupció, köztörvényes bűnözés.

Ad Dio 2014.05.19. 15:44:19

@high up!:

Teljesen igazad van! A legalja az mindennek, hogy még arrogánsak is és a legretardáltabbak azt hiszik, hogy mindenki hülye, csak nekik van áramszedőjük...

ex-dr. vuk 2014.05.19. 15:45:15

Ha orbannak sikerul kileptetni az orszagot az EUbol (hogy ne korlatozza a hatalmat), akkor tobb lesz az 8 evnel.. Akkor itt eszakkoreai ut fog beindulni kemenyen. Kiveve ha egy forradalom kereteben felakasztjak az egesz bandat (hacsak nem veri le orban, orosz tankokkal, ugye).

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.19. 15:45:26

@Barbaarb:

"Nem. Hogyan sikerült ilyesmit kiolvasnod?"

Helyesnek tartod a pénznélküli, de tőkéslétre ácsingózó hatalomközeli vállalkozók feltőkésítését adóforintokból és uniós támogatásokból?

Ezt egyszer már eljátszottuk. 1990-től az akkori "tőkésjelöltek" fillérekért plusz támogatott kamatú hitelekkel megtámogatva kapták meg a közvagyont, majd ugyanezek a leendő tőkések ostobaságból és pénzéhségből gyorsan a seggére is vertek a vagyonuknak.

Hol vannak az egykor világhírű mezőgazdasági kombinátjaink? Hol vannak a cukorgyáraink? A konzervgyáraink? A húsipari üzemek? A hűtőgépgyárak? Az iparcikk-gyártás? Hol vannak a vidéki kereskedelmi hálózatok? A ruhagyárak? A cipőgyárak?

Ezeket 1990 után mind magánkézbe adták. Hol vannak most ezek a vállalkozások?

Szétcsorgott kézen-közön a közvagyon. Ennyit arról, hogy hová vezet, ha a hatalom által kiválogatott, jó pártkatona, ám a vállalkozáshoz síkhülye haverok teszik rá a mancsukat a közvagyonra.

Mivel az ingatlanvagyont és az üzemek felszereléseit már széthordták, ma az a trend, az a jelszó, hogy magyar és uniós adóforintokból hozzunk létre megint MESTERSÉGESEN, verseny nélkül magyar tőkés osztályt.

De mondd meg nekem: hol van az előírva, és ki az a hülye, aki elhiszi, hogy a magyar népnek 20-25 évente "fel kell tőkésítenie" a nyakán élősködő piócákat, meg a kölykeiket, meg a kölykeik fattyát?

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2014.05.19. 15:48:37

No de mi van a tengerek vízszintjének emelkedésével, az észak-déli pólusváltással, a meteorokkal, tűzhányókkal, az ivóvízért és olajért folytatott atomháborúkkal?

Ki garantálja, hogy 15 év múlva lesz-e még Magyarország meg EU?

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2014.05.19. 15:50:06

Oké, tudom, hogy kétharmad, de akkor is!

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.05.19. 15:54:16

@turista a saját országában: Maradjunk annyiban hog a "hazai tőkés osztály" egy jelentős hányadát adják azok a szoci milliárdosok, akik annak idején pártállami kapcsolataikat felhasználva szaré-hugyé hozzájutottak mindenhez a privatizáció során, aztán a szoci kormányok alatt éppúgy helyzetbe lettek hozva, mit ahogy a mostani kormány teszi a sajátjaival...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.19. 15:55:06

@Tyreo:

"Miért jönnének haza? Hogy megvívják helyettünk azokat a harcokat amiket nekünk kellene?"

Nézd fordítva a kérdést!

Miután majd mi, nélkülük, megvívjuk a harcokat, amiket meg kell vívni ahhoz, hogy jól élhessünk, AZUTÁN majd hazatolják-e a képüket, és ha igen, akkor milyen alapon?

Azon az alapon, hogy beleüljenek a készbe, amit mások megvívott harcai után tolnánk a seggük alá?

Mint ahogy külföldön is a készbe ültek bele, miután a nyugati államokban is mások vívták meg azokat a harcokat, amik ahhoz kellettek, hogy a bevándorlók most békében és jólétben bekkelhessék ki, amíg a hazájukban is megváltozik a világ?

J.László 2014.05.19. 16:08:17

@high up!:
Ha többségbe kerül az iszlám Európában, veletek nem csetelni fognak a neten, hanem kiirtanak titeket. Tehát csak így tovább.

ex-dr. vuk 2014.05.19. 16:15:46

@polyvinyl: boven eleg lenne, ha egyszeruen HAGYNAK az embereket vallalkozni... Maris lenne kisvallalkozas, es valszeg olyanok csinalnak, akik ertenek hozza (mert akik nem azok gyorsan el is tunnek a sullyesztoben).

Az allamnak inkabb az afacsalasokat kellene megalitani, mert jelenleg azert kerul feleannyiba a szlovak tej meg cukor nalunk, mint a hazai.

ex-dr. vuk 2014.05.19. 16:16:43

@csentecsa: nekem az bassza a csoromet, amit muvelnek mar 4 eve (persze az elotte levo 8 evnyi trollkodasuk sem tetszett es az azelotti 4 evnyi mutyizasuk sem, de az mar nem tartozik a targyhoz).

ex-dr. vuk 2014.05.19. 16:18:36

@J.László: tudod az a baj a diktaturaval, hogy a faroknak nagyon konnyu a rossz vegere kerulni. Tul puhany? Szerinted jo lenne az, ha kemeny diktatura lenne? Meddig lenne neked jo? Ameddig erted nem jelennek meg es visznek el, csak addig. Marpedig barki beleeshet a szorasba.

Tyreo 2014.05.19. 16:22:31

@polyvinyl: Ne nézzük fordítva. A többség azért ment ki külföldre, mert nincs kedve végigverekedni egy életet. Inkább kiment, és felépített magának egyet odakint. Miért kezdené itt újra, megint?

ephart 2014.05.19. 16:36:09

nu nehezen tüsszentők akkó van még bő 10 évetek aztán megint jönnek az ólomidők

MAXELL birkaman buzizó \\http.birkafing.org 2014.05.19. 16:51:20

@maxval a gondolkodó birca:
"Európa fasizálódása elkerülhetetlen."
Tévedés! Mindenhol a baloldaliság kerül előtérbe (minimálbér, rezsicsökkentés stb.). Lenin megnyalná mind a tizenegy ujját!

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.05.19. 16:54:00

@maxell az okoskodó birka: Végül is.. Tulajdonképpen az NSDAP is baloldali volt nem? (Nemzeti szocialista német munkapárt...)

J.László 2014.05.19. 17:04:25

@A megvalósult amerikai ólom..:
Eredetileg valóban volt egy baloldali vagy "népi" frakciója. Strasser fivérek, Röhm, az SA és eleinte Goebbels. Őket 1934-ben félreállították ("hosszú kések éjszakája"), Goebbels pedig már korábban átállt Hitlerhez.

Ad Dio 2014.05.19. 17:12:44

@maxell az okoskodó birka:

Választhatnál egy önálló nicket. A parazita nem túl szimpatikus létforma.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.05.19. 17:42:38

@Tyreo:

"Ne nézzük fordítva. A többség azért ment ki külföldre, mert nincs kedve végigverekedni egy életet. "

De igen! Nézzük fordítva!

Nyugaton se volt mindig magától értetődő a korrekt munkabér, a jogbiztonság, a munkajog, a munkavédelem, a partneri szemlélet.

Elég sok ember elég sokat harcolt azért, hogy ott most így legyen.

Akik most mentek ki, és fanyalognak arra, hogy itthon milyen, meg hogy ők nem akarnak "harcolni", azok jobb, ha nem felejtik el, hogy azért, hogy ők most bevándorlóként nyugaton beleülhessenek a jóba, meg a készbe, azért pár évtizeddel ezelőtt ott is megharcoltak mások.

Olyanok, akik nem szarjancsik voltak, és nem fanyalogtak, hogy "nincs kedvük harcolni".

laci_52 2014.05.19. 18:29:59

Már az első pont is kétséges: '18-ban Orbán megbukhat. Ehhez persze kellene egy normális ellenzéki párt, ami most nincs.

A 9. pont sem igaz: Orbán választáson bukik meg, ha nem '18-ban, akkor '22-ben. Az persze lehetséges, hogy nem fogja elfogadni a vereséget, utcára viszi a híveit és nagy balhé lesz, jóval nagyobb, mint 2006-ban.

Az Orbán utáni kormánynak roppant nehéz dolga lesz: helyre kell állítani a rendet és rendbe tenni az addigra romokban heverő gazdaságot.

Tyreo 2014.05.19. 18:41:41

@polyvinyl: Ez a mi szempontunkból, teljesen lényegtelen. Aki kimegy, a nagyobb része nem fog visszajönni, hogy azok helyett harcoljanak akik kimenni is "lusták"

A megvalósult amerikai ólom.. 2014.05.19. 18:53:34

@laci_52: El vagy tévedve..A gazdaság 2010-ben hevert romokban, a rendbetétel pedig 2010 áprilisában kezdődött...

laci_52 2014.05.19. 22:03:38

@A megvalósult amerikai ólom..: Attól még újra romba dőlhet néhány éven belül...

Barbaarb 2014.05.20. 07:23:44

@polyvinyl:

"Helyesnek tartod a pénznélküli, de tőkéslétre ácsingózó hatalomközeli vállalkozók feltőkésítését adóforintokból és uniós támogatásokból?"

Nem. Ezt is hol sikerült olvasnod? Először olvass, aztán értelmezz, majd aztán ragadj billentyűzetet!
süti beállítások módosítása